Wie er precies nog bij de nieuwe divisie Media Partnerships van Telenet zal werken, laat woordvoerster Paskal Deboosere in het ongewisse. Wel is zeker dat Ronny Verhelst er de leiding heeft en dat Carine Leroi (40) er voor ambiance zorgt. De zus van gewezen topman Hugo Leroi van Carglass leeft op wolkjes sinds ze op 1 september vorig jaar als product manager TV & radio content aan de slag ging bij Telenet. "Er is zoveel leven en dynamiek, het jaar is voorbij gevlogen," zegt ze. ...

Wie er precies nog bij de nieuwe divisie Media Partnerships van Telenet zal werken, laat woordvoerster Paskal Deboosere in het ongewisse. Wel is zeker dat Ronny Verhelst er de leiding heeft en dat Carine Leroi (40) er voor ambiance zorgt. De zus van gewezen topman Hugo Leroi van Carglass leeft op wolkjes sinds ze op 1 september vorig jaar als product manager TV & radio content aan de slag ging bij Telenet. "Er is zoveel leven en dynamiek, het jaar is voorbij gevlogen," zegt ze. Sinds de acquisitie van Canal+ Vlaanderen, eind vorig jaar, is Telenet onder meer een betaaltelevisiebedrijf met drie digitale kanalen met een premium content aanbod en een boeket van een zeventiental themazenders. "We zijn enorm gegroeid. We zoeken nu geen deals, maar echte partnerships met programmaleveranciers, zowel lokaal als internationaal. We worden een content aggregator," zegt Leroi. "We hebben heel intensief die contacten en contracten ( nvdr - van Canal+) binnen Telenet geïntegreerd," zegt Leroi. "Omdat we ook content zochten voor onze portaalsite ( PCTV) leek het ons logisch om dat allemaal te centraliseren binnen een departement Media Partnerships. Zo kunnen we in onderhandelingen voluit onze drie platformen uitspelen." Telenet herschikt momenteel kopstation per kopstation de kanalen in zijn netten om ze overal op dezelfde frequenties te brengen. Tegelijk wordt er ruimte gemaakt voor de nieuwe, digitale televisie. Want daar draait het uiteindelijk om. Het nieuwe aanbod moet aan de man worden gebracht, de interesse in digitale televisie en interactieve diensten moet worden geprikkeld. Carine Leroi is bij Telenet de gesprekspartner voor de leveranciers van de programmapakketten. Ze begrijpt haar tegenvoeters. Ze was zelf eerder bij Kindernet, Sportnet en Music Choice aan de slag, aan de kant van de programmaleveranciers. Nu tekent ze met hen evenementen uit om hun aanbod in de belangstelling te krijgen. " MTV heeft er een analoog kanaal, een vijftal varianten in digitaal en breedbandproducten zoals MTV live voor PCTV. Hoe kunnen we dat zo breed mogelijk uitzetten en een soort kruisbestuiving genereren? Zo'n overleg gaan we met iedere partij voeren." "De vraag is: hoe verkoop je het? Via sponsoring? Activiteiten zoals het live streamen van de Nokia TMF Awards via het Telenet-portaal? Incentives voor abonnees? Iets in Canal+ Magazine? Wat doen we op de website? Je moet het maximum aan exposure halen. Als je niets nieuws naar buiten kan brengen, stagneert de verkoop." Daarom wil Leroi elke maand leuke acties doen. "De lancering van het nieuwe kanaal V ijf TV bijvoorbeeld. We vullen de resterende uren van dat kanaal met de zenders E! Entertainment en Discovery Channel, zodat de mensen kunnen zien wat digitale televisie zal bieden." Carine Leroi had deze week een extra drukke agenda in Cannes, waar de kabelmaatschappijen op de vakbeurs Mipcom hun digitale kabelplannen doornamen met de contentproviders. "Twintig afspraken in twee dagen. Iedereen is daar. Zeer efficiënt."B.L. B.L."We zoeken echte partnerships met de programmaleveranciers."