Dat het leven soms tegenslagen met zich brengt, weet iedereen. Een verzekering kan een vangnet bieden, al hangt er een zweem van mysterie en negatieve connotaties rond verzekeringsmaatschappijen. Om die weg te nemen lanceerde Tanguy Bocquet in 2015 Yago. Gebruikers van de onafh...

Dat het leven soms tegenslagen met zich brengt, weet iedereen. Een verzekering kan een vangnet bieden, al hangt er een zweem van mysterie en negatieve connotaties rond verzekeringsmaatschappijen. Om die weg te nemen lanceerde Tanguy Bocquet in 2015 Yago. Gebruikers van de onafhankelijke verzekeringsmakelaar kunnen eenvoudig online hun verzekeringen aankopen en beheren, mét juridisch advies voor de klant in geval van een schadeclaim. "In eerste instantie focusten we op digitale motorverzekeringen. Nu gaan we veel breder", zegt Bocquet. "We hebben twee uitdagingen. Enerzijds zijn Belgische verzekeraars weinig bezig met digitalisering, anderzijds is ook de Belg minder op zoek naar digitale producten. Toch hebben we intussen meer dan 25.000 contracten verkocht." Dankzij verschillende investeringen, samen goed voor meer dan 6 miljoen euro, groeide Yago van een kleine start-up naar een kmo met vijftig werknemers. Momenteel staat Tanguy Bocquet samen met zijn broer Hugues aan het stuur van het jonge groeibedrijf. Samen met hun team willen ze de grens van 100.000 klanten bereiken tegen 2025. Tanguy Bocquet: "Ons doel is ambitieus, maar onze investeringen maken een zeer groot verschil. Dankzij de kapitaalrondes kunnen we niet alleen mensen aanwerven, maar ook onze technologie verfijnen. Zo kunnen we nog beter de beste verzekeringsproducten zoeken voor elke potentiële klant."