Werken aan de employer branding

WIE

Sandrine Vauthier (47)

WORDT

Chief people officer bij de onlinewinkel Veepee Northern Europe.

WAS

“Na mijn rechtenopleiding begon ik mijn carrière aan de balie, eerst in België, daarna een tijdje in Zuid-Afrika. In 1999 kwam ik terug naar België en was ik advocaat bij het kantoor Linklaters. Daarna zette ik de stap naar de hr-afdeling van bpost. Die periode was best boeiend, maar na veertien jaar was de tijd rijp voor iets anders. Het bedrijf veranderde en stilaan rijpte de gedachte dat het nu of nooit was om een nieuwe wending aan mijn loopbaan te geven. Graag wou ik naar een privébedrijf, en het liefst dan nog een met een zekere internationale dimensie. Toen ik de kans kreeg naar Veepee te gaan, greep ik die met beide handen. Logisch, want die twee aspecten – privé én internationaal – vind ik hier.”

WIL

“Het feit dat ik aan het hoofd van de hr-afdeling sta, heeft als enorm voordeel dat ik zelf het beleid kan invullen. Ik krijg daar ook de ruimte voor. Door de snelle groei van Veepee was het hr-beleid nog te veel ad-hocmanagement. Dat structureren is een eerste doel dat ik mezelf vooropgesteld heb. Door de groei oogt het bedrijf anders dan één of twee jaar geleden. Een stevig hr-beleid brengt stabiliteit in die beweging. Een andere factor is onze overname door een bedrijf dat tien keer zo groot is, wat ons voor enorme uitdagingen stelt in bedrijfscultuur. In een eerste fase wil ik de hr-processen digitaliseren. Het is ook de bedoeling dat we onze employer-brandingstrategie verder invullen. De gemiddelde leeftijd van onze medewerkers is dertig jaar. Zij hebben hoge verwachtingen voor ontwikkeling, transparantie en erkenning. De kwaliteit van ons hr-aanbod is een cruciaal element in onze positionering als een topwerkgever.”

VRIJE TIJD

Familie en vrienden.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content