Info: www.superidee.be; tel.
...

Info: www.superidee.be; tel. tel. Neen, u bent ongetwijfeld niet de enige die vruchteloos zit te tobben wanneer uw schoonmoeder verjaart of uw trouwe medewerker na jaren dienst met pensioen gaat. Een horloge? Te makkelijk. Een bos bloemen? Te goedkoop. Een stressloos en met champagne overgoten verwenweekend op een luxejacht? Precies wat ik zocht. Via een overzichtelijke, handig opgedeelde website biedt Superidee u tientallen originele geschenken aan. Of beter nog 'belevenissen'. "We hebben een breed aanbod, maar we gaan ook voor het topsegment van de markt," legt zaakvoerder EddyMaerschalck uit. "Ook mensen die bijna alles hebben en zich financieel vrijwel alles kunnen permitteren, vinden bij ons heus wel iets naar hun zin. Bijvoorbeeld een dagje filmster spelen of een weekendje shoppen in Rome in het gezelschap van een heuse mode-experte. Maar gewoon kajakken in de Ardennen kan ook." Superidee werd bijna drie jaar geleden opgericht door Eddy Maerschalck en LudwineVanHolderbeke. De website van het Aalterse bedrijf mag zich tegenwoordig verheugen op een kloeke duizend hits per dag. Aan media-aandacht heeft Superidee, vooral dan dankzij de behoorlijk spectaculaire geschenkformules, geen gebrek. "En omdat we de enige zijn in België die ze ook effectief verzameld op een site aanbieden," voegt Maerschalck eraan toe. "Vaak gaat het weliswaar om bestaande formules, maar niettemin zijn wij de enigen die de nodige contacten hebben en die de verschillende modules ook persoonlijk kunnen aanbieden. Niet alleen groepen en bedrijven, maar ook privé-personen kunnen dus bij ons terecht voor een ritje op een Formule 1-circuit." Hoe het steeds verder groeiende klantenbestand van Superidee er ondertussen uitziet? Hoofdzakelijk particulieren, hoewel ook heel wat Belgische bedrijven al de interactieve cataloog hebben uitgevlooid: VTM, Telenet, Seat, Europ Assistance, Rexona, Alcatel Bell, Ikea Belgium en ja, zelfs de zelfstandigenorganisatie Unizo. Een jarige KrisPeeters gezwind over het asfalt scheurend, ingesnoerd in een pilotenplunje en kwijlend van kinderlijk enthousiasme... We zien het zo voor ons. Na de succesvolle eindejaarsperiode, barsten ze bij Superidee van de ambitie. Zo plant het bedrijf een fonkelnieuwe - voorlopig nog naamloze - website die vooral zal mikken op het 'exclusieve' marktsegment. Hier geen uitje in de Ardennen of een doordeweekse ULM-vlucht dus, wel luxearrangementen in rijkelijke kastelen of Indiana Jones-achtige avonturen waarmee u uw (klein)kinderen tot in den treure zult kunnen vervelen. Toegegeven, het klinkt allemaal erg mooi. Niettemin borrelt bij sommigen de vraag op of 15.000 euro neertellen voor een, jawel, 'exclusieve' vlucht over Moskou in een duizelingwekkend snel door het luchtruim klievende MIG, niet een tikkeltje decadent is. Zeker in tijden van economische crisis. Zo zorgde het bijna obsceen dure ruimtevaarttoerisme - voorlopig nog niet in de Superidee-cataloog, hoewel het bedrijf al de nodige contacten heeft aangeboord - een tijdje geleden al voor heel wat controverse. "Iedereen bepaalt zelf wat hij of zij wil uitgeven voor een bepaald cadeau," verdedigt Maerschalck zich. "Dat sommige formules niet voor iedereen toegankelijk zijn, is ontegensprekelijk waar. Zelfs ik heb 10.000 hits per dag nodig, vooraleer ik in een MIG kan kruipen. Maar dat neemt niet weg dat het een onvergetelijk avontuur blijft voor zij die het zich wel kunnen veroorloven. De vraag welke prijs je daar wilt opplakken, is dan ook persoonlijk. Dat is niet decadent; dat is een kwestie van normen bepalen." En van investeren in qualitytime natuurlijk. Hoe kun je een excursie met een privé-jacht, een romantische ballonvaart of een gastronomisch diner met een chef-kok in uw eigen keuken anders omschrijven? Dave MestdachZin in een dagje filmster spelen of een weekendje shoppen in Rome in het gezelschap van een heuse mode-experte?"Ook mensen die bijna alles hebben en zich alles kunnen permitteren, vinden bij ons heus wel iets naar hun zin."