Weer naar de reclamewereld

Na een intermezzo van vier jaar keert Marc Thielens terug naar de reclamesector. Hij wordt de nieuwe baas van The Sales Factory.

M arc Thielens wordt de nieuwe gedelegeerd bestuurder van het reclamebureau The Sales Factory. Hij werkte tot voor kort als consultant voor het radioproductiehuis JPP Productions.

Thielens heeft een diploma Economie en Econometrie van de VUB op zak Hij begon zijn loopbaan in 1981 bij het pr-bureau Hill & Knowlton en maakte al snel de overstap naar het Brusselse reclamebureau Dechy. Daarna ging hij aan de slag bij PublicisIntermarco en werd uiteindelijk directeur van de groep HCM. In 1989 lanceerde hij Expansion.

Een jaar later stond Thielens – samen met reclamelegende Anne Bataille en de investeringsmaatschappij Deficom – aan de wieg van het mediabureau Crystal, dat later in verschillende stappen werd verkocht aan de internationale reclamegroep Aegis.

Thielens stapte in 1994 over naar Palmares, een reclamebureau van de internationale groep EuroRSCG. Hij voerde er een grondige herstructurering door en bouwde Palmares uit tot de afdeling marketingservices van EuroRSCG. In 2000 verliet hij tijdelijk de reclamewereld om aan de slag te gaan als consultant.

The Sales Factory noemt zichzelf een brand activation-bureau. “Dat is natuurlijk gewoon semantiek. Op een bepaald moment vond de markt ‘below the line’ niet goed meer klinken en zijn ze met die nieuwe naam op de proppen gekomen,” aldus Thielens. The Sales Factory stelt 35 mensen tewerk en realiseerde vorig jaar een brutomarge van 3 miljoen euro. Het bedrijf maakt deel uit van de Franse communicatiegroep Publicis, die in ons land vooral bekend is van het gelijknamige reclamebureau en van Quattro/Saatchi & Saatchi en Leo Burnett.

The Sales Factory is de Belgische marktleider in salespromotie, maar Thielens wil ook andere competenties ontwikkelen, bijvoorbeeld in e-marketing en events. “Onze new bizz-strategie is er eerder op gericht bestaande klanten verder te ontwikkelen dan nieuwe klanten aan te trekken,” aldus de nieuwe topman.

Hans Sterkendries

“We willen liever bestaande klanten verder ontwikkelen dan nieuwe klanten aantrekken.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content