Goed een jaar geleden verzelfstandigde Ilona de Witt de evenemententak van het communicatiebureau Secondfloor. Voor de klanten van Secondfloor was het niet altijd duidelijk dat het communicatiebureau ook evenementen verzorgde. Daarom hebben De Witt en Secondfloor- oprichter Olivier Bialek beslist de evenementenactiviteiten in een aparte entiteit onder te brengen. Dat was de start van Sunset Events.
...

Goed een jaar geleden verzelfstandigde Ilona de Witt de evenemententak van het communicatiebureau Secondfloor. Voor de klanten van Secondfloor was het niet altijd duidelijk dat het communicatiebureau ook evenementen verzorgde. Daarom hebben De Witt en Secondfloor- oprichter Olivier Bialek beslist de evenementenactiviteiten in een aparte entiteit onder te brengen. Dat was de start van Sunset Events. Hoe is het eerste jaar verlopen? ILONA DE WITT. "2019 was perfect. We hebben goede projecten uitgevoerd en er zijn twee nieuwe collega's bij gekomen. Ik ben tevreden met de resultaten. Voor mij was het een nieuwe ervaring. Ik heb nu directieverantwoordelijkheid en er werken meer mensen onder mij. Het is interessant en boeiend." Is het gelukt duidelijkheid te scheppen over Secondfloor en Sunset Events? DE WITT. "Het is veel duidelijker voor de klanten. Wij doen alleen evenementen en Secondfloor doet communicatie. Het is moeilijk te zeggen wat de opsplitsing heeft betekend voor de omzet. Tot in 2018 werd geen onderscheid gemaakt. De resultaten van 2019 zijn goed. De markt is gegroeid, ook in het begin van dit jaar." Wat betekent de coronacrisis voor u? DE WITT. "Ik wil optimistisch blijven. De hele evenementensector is solidair. 2020 was goed begonnen voor ons. 2019 was al goed en we voelden dat het dit jaar nog beter zou worden. We hadden goede resultaten, maar nu moeten we projecten uitstellen naar mei, juni of de zomer. Sommige klanten weten ook nog niet of ze een activiteit kunnen verplaatsen. Ik heb met collega's uit de sector gesproken en we proberen allemaal evenementen te verplaatsen en niets te annuleren. Maar het is moeilijk. "We liggen nu minstens drie weken stil. Ik zal die tijd nemen om aan nieuwe ideeën en concepten te werken. Onze mensen kunnen telewerken. We hebben één keer per dag een conferencecall en er zijn webinars. We werken zeker voort, al kunnen we geen evenementen houden. We moeten onze toekomst voorbereiden. Ik heb wel vertrouwen, maar ik denk dat het een moeilijke tijd zal zijn." Waarom moeten bedrijven evenementen organiseren? DE WITT. "De adverteerders gaan meer en meer online. Maar hun consumenten en klanten missen het real life: een merk moet een ervaring delen met zijn publiek en niet alleen maar zeggen wat het biedt. Bovendien hebben de merken content nodig om hun sociale media te voeden: een event is daarvoor perfect. Daarnaast wordt de employer branding belangrijker. Een merk is ook een werkgever. Het moet met zijn teams en werknemers communiceren en dat kan heel efficiënt met events." Behalve voor bedrijven werkt u ook voor de consumenten. Groeit dat segment? DE WITT. "Dat blijft gelijk of groeit een beetje. Voor ons zijn de business-to-business en business-to-consumer de belangrijkste segmenten."