‘We moeten het merk naar deze tijd brengen’

WIE

Liesbeth Coppens (34)

IS

Global communications manager Guylian.

WAS

Liesbeth Coppens studeerde toegepaste economische wetenschappen aan UGent en volgde een masteropleiding marketingstrategie aan de ISEG in Rijsel. “Het voordeel van die businessschool is dat ze samenwerkt met bedrijven om studenten praktijkervaring te laten opdoen. Ik deed een lange stage bij het Europese hoofdkantoor van McCain.”

In 2011 keerde Coppens terug naar ons land om junior innovation manager bij de chocoladeproducent Godiva te worden. Na drie jaar groeide ze door naar product category manager. In 2017 trad Coppens in dienst van het communicatiebureau McCann/The Black Room als brand & communication strategist. Het bureau uit Gent had één grote klant: Aldi. Toen de supermarkt naar een ander bureau overstapte, trok Liesbeth Coppens in 2020 naar Amplifon, een verkoper van hoortoestellen, waar ze marketingmanager brand & digital werd. In het voorjaar kwam ze bij de chocoladeproducent Guylian terecht.

WIL

Het bedrijf werkt aan een rebranding en een herpositionering. “Guylian is heel internationaal. De producten zijn beschikbaar in 120 landen. Maar het management is lokaal. Alles wordt beslist in Sint-Niklaas.”

Coppens werkt nauw samen met de marketingafdeling, om het merk te versterken. “We willen de eigenheid van ons merk behouden. Het blijft een premiummerk, maar we moeten Guylian van een wat stoffig imago verlossen. Het is vooral bekend bij een wat ouder publiek. We moeten het merk naar deze tijd brengen.”

Dat gebeurt niet alleen door de look-and-feel aan te passen, maar ook door een verbeterde receptuur en een grote aandacht voor duurzaamheid. “We gebruiken enkel fairtradecacao en werken aan een beter recycleerbare verpakking.”

VRIJE TIJD

Tennis, festival, sociale media.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content