‘Verliefd op het journalistieke spel’

WIE

Freek Bracke (43)

IS

Associate director corporate communication bij bedrijfscommuncatiebureau Whyte Corporate Affairs.

WAS

Freek Bracke studeerde public relations en voorlichting aan de Arteveldehogeschool in Gent. Zijn interesse voor dat vak groeide toen hij op zijn achttiende twee maanden vrijwilligerswerk deed in Indonesië. “Ik werd bij mijn terugkomst gevraagd aan de pers toe te lichten wat we daar gedaan hadden. Toen ben ik verliefd geworden op het journalistieke spel.” Hij had ook voor een studie journalistiek kunnen kiezen, maar “uitleggen waarom iets werd gedaan, met de juiste argumenten, vond ik heel boeiend”.

Bracke begon bij het onafhankelijk communicatiebureau akkanto (voorheen European Communications Strategies). Hij werkte er voor bedrijven als Unilever, Janssen Pharmaceutica en bpost. Dat leidde in 2013 tot een baan bij Unilever België als communicatieverantwoordelijke. Twee jaar later werd hij de woordvoerder van het moederbedrijf in Nederland.

WIL

“Na zeven jaar wilde ik wat breder gaan dan de fast moving consumer goods en de retail.” Freek Bracke kwam in contact met Eveline De Ridder, een partner van Whyte Corporate Affairs, dat vestigingen heeft in Antwerpen en Brussel. “Ik had bij Unilever al met Whyte samengewerkt. De multidisciplinaire aanpak van dat communicatiebureau spreekt me aan. Iedereen heeft een brede waaier aan expertise. Per opdracht wordt het best mogelijke team samengesteld”, zegt Bracke. Bij Whyte wordt hij verantwoordelijk voor een bedrijfscommunicatieteam dat uit zes mensen bestaat.

“Extra boeiend is het ondernemerschap. Ik wil het bedrijf mee verder uitbouwen. Whyte is in volle groei. Het communicatievak verandert ook snel. We merken dat communicatie-ondersteuning in complexe dossiers in de lift zit.”

VRIJE TIJD

Cultuur en reizen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content