WIE

Olivia Devuyst (40)

IS

Sinds mei dit jaar marketingmanager e5 mode.

WAS

Olivia Devuyst was tot in het voorjaar brand- en storeconceptmanager Benelux bij de parfumerieketen Ici Paris XL. Ze begon na haar studie handelswetenschappen (Vlekho Business School) in 1999 bij Kanaal Z (Roularta Media Group), waar ze bij de reclameregie advertising manager was. Na ruim twee jaar ruilde ze die functie voor die van accountmanager van de nieuwe radiozender Q-Music (Medialaan). "Dat was vechten tegen Radio Donna en het monopolie van de VRT", zegt Devuyst. Eind 2004 ging ze naar VGAS Mediaproducties waar ze salesmanager was. In 2009 stapte ze over naar de retailsector en werd ze marketingmanager bij de elektroketen Krëfel. "Na tien jaar in de verkoop had ik veel contacten met marketing- en communicatieverantwoordelijken", aldus Olivia Devuyst. "Ik ben vijf jaar bij Krëfel gebleven en toen kwam Ici Paris XL op mijn pad." De jongste jaren zat ze meer in Nederland dan in België. "Dat was moeilijk aan het worden. Ik had al al contact met andere bedrijven, maar e5 mode was me voor."

WIL

E5 mode richt zich met zeventig vestigingen in ons land op de actieve vrouwen en mannen ouder dan veertig. Maar het grote publiek denkt vaak dat die keten bestemd is voor een iets oudere doelgroep. "Dat is mijn grote uitdaging. We willen het aanbod, het beeld en de toon vernieuwen", aldus Devuyst. "Er is veel aanbod voor de jonge consument, zoals H&M en Primark, maar het is niet zo gemakkelijk daar eigentijdse mode te vinden voor veertigplussers met uiteenlopende vormen en maten." Een onderdeel van de herpositionering is ook een vernieuwde winkelinrichting. "We proberen in te zetten op beleving met gratis wifi, personal shoppers en een koffiehoek." Daarnaast moet ook de onlinewinkel en -communicatie worden vernieuwd.

VRIJE TIJD

"Reizen, lezen, shoppen en lekker eten."