1. Een fraai werkstukje, dit strapless push-upmodelletje 'Fiji' van Marie Jo, de meest prijzige lingerielijn van het Vlaamse bedrijf Van De Velde uit Schellebelle. Geraffineerde industriële broderie in flamingo- of aquatinten sieren een tulen basis die een terloopse inkijk zeker niet hoeft te schuwen. Bijbehorende slips in verschillende formaten.
...

1. Een fraai werkstukje, dit strapless push-upmodelletje 'Fiji' van Marie Jo, de meest prijzige lingerielijn van het Vlaamse bedrijf Van De Velde uit Schellebelle. Geraffineerde industriële broderie in flamingo- of aquatinten sieren een tulen basis die een terloopse inkijk zeker niet hoeft te schuwen. Bijbehorende slips in verschillende formaten. tel. 09-365 21 002. Stéphane Kélian is de onbetwiste meester van de kwaliteitsmodeschoen. Van vrijetijdssandalen tot chique muiltjes, van platte zolen tot duizelingwekkende hakken. De ontwerper kleedt de 'trendy people' in de boetieks van New York, Parijs of Düsseldorf dit seizoen onder meer met een mocassin in glad kalfsleer, voorzien van een metalen beugel. tel. 02-347 28 853. Het Duitse merk Escada Sport beweert dat het niet alleen kleding maakt voor het lichaam maar ook voor de geest. Hoogtechnologische materialen en bijdetijdse motieven zorgen ervoor dat de collectie zowel in de stad als op het sportveld kan worden gedragen. Dit is een fleurig bedrukt stofje in camouflagestijl. In dezelfde collectie vindt u ook klassieke elementen zoals marine of golf terug. tel. 02-267 00 914. Het Nederlandse huis A-rticles heeft zijn zomercollectie volledig toegespitst op zuiverheid. In de kleine zwartwitcatalogus, met foto's van Maarten Schets, ligt de nadruk op eenvoudige lijnen, materialen en motieven. Dat maakt het mogelijk om de kledingstukken in allerlei omstandigheden te dragen. tel. 02-478 48 205. Met kleuren die gaan van prairiegroen tot oranjerood is Just Campagne, gespecialiseerd in lederen handtassen, zijn basisgrondstof flagrant ontrouw. Het merk gebruikt ze deze keer alleen voor handvatten in een cognactint boven een karbiesje in Monoï-weefsel. Nieuw ook zijn de kleurrijke motieven. tel. 02-647 09 886. Van handtassen naar zonnebrillen is een grote stap. Toch waagt Longchamp het erop, en meteen pakt het merk uit met een nieuwigheid in de optieksector: de veren van de bril zijn hier bekleed met gelooid kalfsleder, zodat die perfect past bij de handtas van mevrouw. Bij een andere versie hebben de veren dezelfde kleur als de voorkant van het montuur. tel. 02-543 07 027. Motieven uit de pop-jaren en neonkleuren die zo uit de rosse buurt kunnen komen sieren de zomercollectie van Versace Couture. Het silhouet van Versace bewandelt het grensgebied van de vrouwelijkheid - een grens waarop zowel de courtisanes van Versailles als de meisjes van plezier zich voortbewegen. Strengheid en souplesse gaan hand in hand. tel. 02-511 85 59 en 03-232 03 038. Naar aanleiding van de wereldbeker voetbal, van 31 mei tot en met 30 juni in Japan en Zuid-Korea, brengt het Franse luxemerk Céline een aantal verrassende accessoires op de markt. Voetbal is voortaan een vrouwenzaak: handtas, portemonnee, een etui voor visitekaartjes, een portefeuille, sneakers, maar ook een sweatshirt met kap, een spencer, een short... tel. 03-770 89 729. Souplesse en vloeiende lijnen zijn bij Edouard Vermeulen van Natan de kernwoorden voor de zomercollectie. Ook hier een terugkeer naar de chic van de jaren vijftig en zestig. Voor de wat frissere avonden in het Zoute: een lichte pull in kasjmier met een leren rok op knielengte en een gedrapeerde gordel. De kleuren zijn licht en verwijzen naar lucht en aarde. tel. 02-641 16 20