Trends nr. 44 | 2 november 2017

Web weergave

'Mijn levensdoel is werken in het familiebedrijf'

Dossche Mills, een van de belangrijkste producenten van bakkerijgrondstoffen, maakt een kwantumsprong met de overname van zijn Nederlandse concurrent Meneba. Kristof Dossche, de sterke man van de nieuwe generatie, wil vooruit met het familiebedrijf.

HET GEZICHT

Gek van sport

Ondernemer Bart Claes beklimt graag een col in de Italiaanse Dolomieten, houdt van lezen en droomt van American football.

BUSINESS

Koekjes ouder dan België

De oudste koekjesfabriek van Brussel heeft 188 jaar op de teller staan en heeft de status van instituut verworven. Vandaag staan de zesde en de zevende generatie aan het roer van het bedrijf, dat meer dan veertig lekkernijen produceert. De meest mythische is ongetwijfeld de speculaas.

BUSINESS

De nieuwe boekhouder is een robot

Het boekhoudplatform Yuki maakt opgang in Vlaanderen. De online-invoer van onkostennota's, automatische boeking, een continu bijgewerkt overzicht van de cashflow, ... Het verleidt zelfstandigen en kmo's, maar ook accountants.

BUSINESS

Brexit doet Vlaanderen bloeden

De meeste studies over de brexit onderschatten de economische verliezen voor ons land, omdat ze enkel kijken naar de directe export naar het Verenigd Koninkrijk. Een nieuwe Leuvense studie houdt ook rekening met de onrechtstreekse goederen- en dienstenstromen.

BUSINESS

Superdry slaagt waar Abercrombie & Fitch faalde

Tot enkele seizoenen geleden was Superdry een must in elke tienergarderobe. Die rage is geluwd. Maar terwijl het even gehypete Abercrombie & Fitch zijn omzet ziet slinken, blijft de strategie van het Britse Superdry wonderwel werken.

BUSINESS

Lijm voor de financiële wereld

Met zijn bedrijfsnaam verwijst The Glue naar wat het wil doen voor financiële instellingen: de bedrijfssoftwaresystemen en de applicaties voor de eindgebruiker beter aan elkaar lijmen.

BUSINESS

'Schrijf het maar: ik ben een controlefreak'

Zijn nieuwe prentenboek maakte Tom Schamp eerst voor de Duitse markt. Ondertussen is de illustrator ook bekend in Japan. Niet dat daar een meesterplan achter zit. "Ik vind het fantastisch als mensen vertellen hoe ze een plan tot een goed einde hebben gebracht. Bij mij werkt het anders."

AFTERWORK

Inpakken en wegwezen

Christo pakt in Brussel uit met zijn extralarge projecten in Parijs, Berlijn en New York.

AGENDA