1 jaar geleden.

De broers Manu en Michiel Beers verklaren het succes achter Tomorrowland, een zomerfestival met dancemuziek in Boom dat in zeven jaar uitgroeide tot een sterk jongerenmerk. In een paar seconden worden 180.000 tickets verkocht, festivalfilmpjes op YouTube halen miljoenen kijkers en SN Brussels vliegt 3000 buitenlandse festivalgangers in. Tomorrowland vindt het zomerfestival opnieuw uit door aan de muziekoptredens een luxueuze omkadering te koppelen, mét een sterrenrestaurant. Bezoekers worden ondergedompeld in een fantasiewereld, onder meer dankzij exclusieve deals met sponsors.
...

De broers Manu en Michiel Beers verklaren het succes achter Tomorrowland, een zomerfestival met dancemuziek in Boom dat in zeven jaar uitgroeide tot een sterk jongerenmerk. In een paar seconden worden 180.000 tickets verkocht, festivalfilmpjes op YouTube halen miljoenen kijkers en SN Brussels vliegt 3000 buitenlandse festivalgangers in. Tomorrowland vindt het zomerfestival opnieuw uit door aan de muziekoptredens een luxueuze omkadering te koppelen, mét een sterrenrestaurant. Bezoekers worden ondergedompeld in een fantasiewereld, onder meer dankzij exclusieve deals met sponsors. Tomorrowland begint aan de verovering van buitenlandse markten. De broers Beers dromen van een festival op elk continent. In september vindt het eerste festival buiten België plaats, in de Amerikaanse stad Atlanta. De expansie werd mogelijk gemaakt nadat het Nederlandse dance-eventbedrijf ID&T, dat de helft van de aandelen bezat, werd overgekocht door het Amerikaanse entertainmentbedrijf SFX. De overeenkomst hield in dat het ondernemersduo het moederfestival in Boom weer grotendeels in eigen handen krijgt en met SFX samenwerkt om internationale franchises van hun concept op te zetten. De gemiddelde huisartsenbezoeker probeert vooral het middel van zijn firma in de pen van de voorschrijvers te krijgen, zeker nu de generische geneesmiddelen op de markt komen. Trends beschrijft de trucs van de farma-industrie om het voorschrijfgedrag van artsen te beïnvloeden. Aanleiding is de nieuwe deontologische code van beroepsvereniging pharma.be. Verhalen over materiële beloningen en exotische reisjes die de wetenschappelijke argumenten overstijgen, zijn in die tijd legio. Het gevolg is dat voor elk gat in de Riziv-begroting de regering in de eerste plaats in de farmaceutische industrie geld zoekt.Het imago van de industrie is veel verbeterd. Dat is niet enkel het gevolg van de deontologische code, maar ook van overheidsmaatregelen. Zo moeten artsen tegenwoordig een quotum 'goedkoop voorschrijven' halen en heeft het voorschrijven op stofnaam terrein gewonnen. Huisartsen halen ook een deel van hun inkomen uit een administratieve vergoeding voor het bijhouden van een patiëntendossier. De wat bitse concurrentie met de generische geneesmiddelenindustrie is gebleven. Ethische vragen in farmaland gaan nu meer over de kostprijs van geneesmiddelen dan over de marketingbudgetten.De joviale bandenhandelaar Roger Lambrecht wordt geportretteerd als een van die typische Vlaamse doeners die ons land tot een kmo-regio maken. De ex-beroepsmilitair en speler-trainer van eersteprovincialer Standaard Lokeren komt bij havenbedrijf Werf en Vlasnatie in contact met banden, vertrekt naar Michelin, en start in 1966 zijn eerste eigen bandencentrale op. Eerst alleen voor vrachtwagens, later voor alle types voertuigen. Anno 1993 staat Lambrecht Nummer Eén in Banden voor 27 vestigingen en een omzet van 25 miljoen euro. Al blijven er nog blinde vlekken op de kaart. Onder de merknaam Q Team slaan Lambrecht en het Waalse Verviers Pneus in 2002 de handen in elkaar, wat een groep met ruim zestig vestigingen oplevert. Via overnames (Speedy, CRP, Vulco, Nelles) en het samengaan met het West-Vlaamse Vandekerckhove is dat aantal opgedreven tot 97. Bij Q Team staan zoon Frank, André Gehlen en Benoit Salmin aan het hoofd, al komt de inmiddels bijna 82-jarige Roger nog elke dag op kantoor. De voetbalmicrobe drijft Lambrecht er in 2004 toe voorzitter te worden van eersteklasser Sporting Lokeren. Pogingen tot schaalvergroting mislukken, maar in 2012 wint het team wel de Belgische beker. In Bredero blikt de redactie terug op de Trends van één, tien en twintig jaar geleden.