Wat doet Beego? "Particulieren en organisaties die problemen hebben met hun computer of smartphone, kunnen bij ons terecht. Wij sturen dan een informaticastudent ter plaatse. Manno Evrard en ik richtten de bvba twee jaar geleden op. Intussen werken we samen met meer dan zestig studenten, die actief zijn in ruim zeventig Vlaamse gemeenten."

Wat is uw missie? "Beego richt zich tot particulieren en bedrijven. We hebben al meer dan 3000 klanten geholpen. Op tien campussen van de Thomas More Hogeschool loopt ook een project waarbij Beego-studenten docenten ondersteunen in het gebruik van een nieuw leerplatform."

Hoe belangrijk zijn zulke hogescholen? "Hogescholen vinden praktijkervaring belangrijk. Bij HoGent krijgen studenten die voor Beego werken, extra studiepunten. Door de ervaring staan ze steviger in hun schoenen, zodat ze zelfverzekerder de arbeidsmarkt kunnen betreden."

Hoe maatschappelijk relevant bent u?"Het zijn vaak ouderen die onvoldoende IT-kennis hebben. Beego zet studenten in om hen te helpen. Het mooie is dat die samenwerking de verschillende generaties versterkt: de ouderen krijgen extra digitale vaardigheden, de jongeren meer sociale vaardigheden."

Wat is uw groeistrategie?"We werken samen met grote bedrijven die er baat bij hebben dat wij hun klanten een extra service bieden of digitaal vaardiger maken. Denk aan banken, ziekenfondsen, retailketens, overheden enzovoort. Voor 2019 bedraagt onze groei zo'n 300 procent."

Hoe genereert u inkomsten?"Particuliere klanten betalen 19 euro per halfuur voor digitale assistentie aan huis, plus een vaste verplaatsingsvergoeding van 3 euro. We vergoeden onze studenten naargelang hun ervaring, tegen gemiddeld 14,5 euro per uur."

Krijgt u externe steun?"Beego maakt deel uit van het acceleratorprogramma Start it @KBC. Het Impact Capital-investeringsfonds van Piet Colruyt en enkele businessangels zorgden voor extern kapitaal. Er loopt een kapitaalronde van 300.000 euro. Die moet onze uitbreiding naar heel Vlaanderen en Brussel mogelijk maken."