Als u binnenkort uw krant gaat kopen, is de kans groot dat uw aandacht wordt getrokken door een geanimeerde lichtposter, een product waarop het jonge affichagebedrijf AdVerWise een exclusieve invoerlicentie heeft verworven. Achter AdVerWise gaan Bruno Verhulst en Michael Waisblum schuil. Verhulst is de zoon van Stephan Verhulst, die samen met zijn broer Thie...

Als u binnenkort uw krant gaat kopen, is de kans groot dat uw aandacht wordt getrokken door een geanimeerde lichtposter, een product waarop het jonge affichagebedrijf AdVerWise een exclusieve invoerlicentie heeft verworven. Achter AdVerWise gaan Bruno Verhulst en Michael Waisblum schuil. Verhulst is de zoon van Stephan Verhulst, die samen met zijn broer Thierry de NV Verhulst leidt, een bedrijf dat al sinds 1947 actief is in evenementenorganisatie, productie van affichages en uitzendrechten van voetbalwedstrijden. Waisblum is dan weer de zoon van Jossy Waisblum, bedrijfsleider van European Promotion Marketing en van Concord System, een bedrijf dat promotieartikels en artikels voor postorderbedrijven invoert vanuit Azië. Via de activiteiten van Concord System leerde het tweetal de geanimeerde lichtposter kennen. Een geanimeerde lichtposter bestaat uit een flinterdunne PVC-laag die helemaal of gedeeltelijk kan worden verlicht. "Het procédé is gebaseerd op de ionisering van fosfor," legt Michael Weisblum uit. "Het wordt aangestuurd door een driver waarin verschillende sequenties kunnen worden geprogrammeerd. Op die manier kunnen we lichtsterkte, volgorde en duur vrijwel oneindig laten variëren." De flexibele posters worden op maat gemaakt in China en hebben een levertijd van 15 tot 30 dagen. "Ze zijn bestand tegen water en schokken en ze hebben een levensduur van 15.000 uur," vult Bruno Verhulst aan. "Met een adapter kunnen ze bovendien worden aangesloten op om het even welke energiebron." De lichtposters zijn vooral geschikt als promotiemateriaal in krantenwinkels, cafés of discotheken, maar de twee onderzoeken ook toepassingen als onderleggers of als outdoor-affiche. Bovendien bestaat er al een tweede generatie die nog plooibaarder en wasbestendig is en die geschikt is om in T-shirts te worden verwerkt. Interbrew heeft twintig hostesses naar het Festival van Cannes gestuurd, gekleed in een verlichte en bewegende T-shirt van Stella Artois. In de Roller Parade, die tijdens de zomermaanden wekelijks door de straten van Brussel trekt, zal ook Lipton Ice Tea(Unilever) met dergelijke T-shirts aanwezig zijn. Hans SterkendriesLichtposters zijn vooral geschikt als promotiemateriaal in krantenwinkels, cafés of discotheken.