Op het techevent The Big Squeeze, dat vorige week 270 onlinebezoekers trok, zijn vorige week de Belgische start-up en scale-up van het jaar gekozen. De titels gingen respectievelijk naar Verbolia en Wooclap. Verbolia automatiseert digitale marketing met ...

Op het techevent The Big Squeeze, dat vorige week 270 onlinebezoekers trok, zijn vorige week de Belgische start-up en scale-up van het jaar gekozen. De titels gingen respectievelijk naar Verbolia en Wooclap. Verbolia automatiseert digitale marketing met zijn product SEO-as-a-Service, waar zeven jaar onderzoek aan voorafging. In drie jaar groeide de omzet van het bedrijf in Edingen van nul naar 1,5 miljoen euro, liet Pierre-Olivier Danhaive optekenen bij het persagentschap Belga: "We mogen hopen 10 miljoen euro te halen binnen dit en een paar jaar." Wooclap is de scale-up van het jaar - scale-ups zijn start-ups die bezig zijn aan de fase van snelle groei. Het bedrijf in Etterbeek werd in 2015 opgericht en is een edtechbedrijf, een specialist in technologie voor de onderwijswereld. Wooclap ontwikkelde een app om studenten beter te betrekken bij de les. Door de coronacrisis versnelde Wooclap de lancering van Wooflash, zijn nieuwe platform gebaseerd op artificiële intelligentie en neurowetenschappen. Daarmee kunnen leerkrachten hun lessen aanpassen aan de individuele leerling. Symplicy, dat zich aanprijst als de assistent van de advocaat, werd verkozen tot studentenstart-up van het jaar, terwijl Sunrise de prijs voor de meest disruptieve innovatie won.