Half juli volgt Chris Van Steenbergen (43) de Zwitser Thomas Meisser op als gedelegeerd bestuurder van Quick. Deze wending in zijn carrière komt amper een jaar nadat hij Henri Koerhuis - in maart 1998 - opvolgde aan de top van uitzendkantoor Interlabor. Naar verluidt haalt de Belgische fastfoodketen Van Steenbergen in huis om internationale expansieplannen te real...

Half juli volgt Chris Van Steenbergen (43) de Zwitser Thomas Meisser op als gedelegeerd bestuurder van Quick. Deze wending in zijn carrière komt amper een jaar nadat hij Henri Koerhuis - in maart 1998 - opvolgde aan de top van uitzendkantoor Interlabor. Naar verluidt haalt de Belgische fastfoodketen Van Steenbergen in huis om internationale expansieplannen te realiseren. De man kan dan ook terugblikken op een zeer internationaal parcours bij Alcatel Bell en Cadbury Schweppes. In 1981 begon Van Steenbergen, na zijn rechtenstudies aan de Universiteit Antwerpen (UIA), bij de juridische exportafdeling van het toenmalige Bell Telephone (nu Alcatel Bell). Hij maakte er een blitzcarrière en was in geen tijd als divisiemanager verantwoordelijk voor de juridische onderhandelingen inzake joint ventures en licentie-overeenkomsten in China, Rusland en Turkije. Eind jaren tachtig stapte hij over naar Cadbury Schweppes, de Britse producent van snoepgoed en softdrinks. Hij vertrok naar Barcelona als vice-president Cadbury Beverages Legal Europe. "Cadbury Schweppes was een zeer expansief bedrijf, dat veel acquisities deed van zowel merken ( Gini, Canada Dry, Oasis) als bottelingbedrijven in Spanje, Frankrijk en Portugal. Na twee jaar zijn we met Cadbury Beverages naar Stanford, Connecticut verhuisd. Daar heb ik gedurende twee jaar dezelfde functie uitgeoefend, een zeer positieve ervaring. De efficiënte manier van werken in de Amerikaanse cultuur is indrukwekkend." In 1992 trok hij naar Londen en maakte de overstap van het juridische departement naar het algemeen management. Hij kreeg de supervisie van de franchise in de Europese landen waar de drankengroep nog geen bottelingactiviteit en verkooporganisatie had. Daarna ging hij vanuit Parijs de eigen vestigingen van Frankrijk en de Benelux leiden. Na vier jaar keerde Van Steenbergen terug naar Londen om de internationale marketing te sturen vanuit de nieuwe divisie Cadbury Schweppes Europe, Africa, India and Middle East. In 1998 volgde hij Henri Koerhuis op aan het hoofd van de Belgische Randstad-dochter Interlabor. Ondertussen zijn beide uitzendkantoren in België samengesmolten. Naar verluidt zou Quick Van Steenbergen vooral wegens zijn ervaring met franchise en zijn internationaal profiel hebben aangezocht.