Prijzen
...

PrijzenNa de Creative Club of Belgium heeft nu ook de Sales Promotion Consultants Association (de vereniging van promotiebureaus) haar jaarlijkse prijzen uitgereikt voor de beste verkoopbevorderende acties. De jury bestond uit Patrick Criquellion (European category director Reckitt & Colman), Roger Sleijpen (directeur marketing & communication Spadel), Denis Maigray (brand marketing manager Danone), Dominique Vandrepol (marketingdirecteur Fromageries Bel) en Sabine Jacob (directeur communicatie Westrail/Thalys). De jury oordeelde streng dat geen van de ingestuurde en genomineerde cases opmerkelijk genoeg was om een Grand Prix te verdienen. Men besloot echter wel het bureau Palmarès en autoconstructeur Peugeot een speciale prijs van de jury te gunnen voor de actie Peugeot 806 in Francorchamps. Ook nam men het initiatief om een speciale "ontspanningsprijs" toe te kennen aan Belgacom. Er was geen inzending van de telefoonmaatschappij zelf, maar er werden wel veel cases genomineerd van adverteerders die gebruik maakten van 0900-nummers om de consumenten een spelletje te laten spelen. De winnaars van goud in de diverse categorieën waren Lintas (met Signal, in de categorie fast moving consumer goods, non-food), Marketing Power-Rapp & Collins en A&P (met Grimbergen en Belle-Vue in de categorie fmcg, alcoholische dranken), Karamba (met VT4 in de categorie services & communication), Palmarès (met een actie voor zichzelf in de categorie business-to-business, en met Peugeot in de categorie consumer durable) en CTO (met Delvaux in de categorie retail/wholesale). Er werd geen goud toegekend in de categorieën fast moving consumer goods (food en niet-alcoholische dranken) en trade & sales force. De persjury bestond uit Josephine Overeem (CV News), Jean-Michel Stichelbaut (Pub) en Frédéric Bouchar (Media Marketing). Eén persprijs werd gewonnen door A&P met de actie voor Belle-Vue (categorie groot budget) en één door N'Lil met BASF (categorie klein budget). De creatieven ten slotte (met als voorzitter Marco Calant van Publicis-FCB) gaven een speciale prijs van de creatie aan CTO voor de Delvaux-actie. En er is nog meer prijzennieuws : designbureau Pineapple Design heeft in de wedstrijd Pro-Carton voor de verpakkingscreatie 1996 de eerste prijs gewonnen met de verpakking van Duracell-batterijen. A.V.P.