Ruwe diamant slijpen

WIE

Marc De Groote (55)

WORDT

Chief commercial officer (CCO) van NRB

WAS

“Voor mijn nieuwe functie bij NRB, was ik even countrymanager bij Cegeka. Ik kijk tevreden terug op die twee jaren, maar ik vond dat het tijd was voor iets nieuws. Na mijn studie burgerlijk ingenieur aan de VUB ging ik als analist-programmeur aan de slag, maar al snel zette ik de stap naar Callataÿ & Wouters waar ik meer dan twintig jaar ben gebleven. In 2012 werd het bedrijf aan de Franse groep Sopra verkocht. Ik doorliep er diverse stadia, van het ontwerpen van software tot het opzetten van allerhande projecten. Ik zag in die jaren heel wat veranderen, zoals de consolidatie van de bankensector. Toen we begonnen, waren er 75 banken op de Belgische markt. Dat is nu haast ondenkbaar. Dat ik een brede ervaring had opgedaan, is van onschatbare waarde gebleken toen ik in 2007 de CEO van het bedrijf werd.”

WIL

“Ik vergelijk NRB weleens met een ruwe diamant die we zullen slijpen. Het is een bedrijf met veel mogelijkheden, deskundige en gemotiveerde medewerkers, een sterk aanbod aan klanten, aandacht voor innovatie. Ons vijfjarenplan is ambitieus. We investeerden in een nieuw datacenter, gingen een samenwerking aan met IBM om onze cloudcomputing-diensten uit te breiden en er zijn plannen voor overnames. We staan het sterkst in Franstalig België en zien kansen in Vlaanderen en daarbuiten. Ook ons aanbod kan nog groeien. Het internet der dingen, big data, artificiële intelligentie, smart cities, er komen heel wat dingen op ons af, en daar wil ik samen met NRB een antwoord op bieden. Meer dan ooit is het van belang met de klant mee te denken. Waar het vroeger volstond een technologie aan te bieden, wil men nu een oplossing voor een gegeven situatie. Dat vergt een heel andere mindset.”

VRIJE TIJD

“Lopen – ik neem deel aan de 20 km van Brussel – motorrijden, reizen, zeilen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content