Jaren heeft Rudy Hulsman de wereld rondgezworven. Hij werd geboren in Nederland, groeide op in Duitsland en Engeland, en volgde een MBA in de Verenigde Staten. Nadien reisde hij door Noord-Amerika en Europa, waar hij in directiefuncties werkte voor YUM, het moederbedrijf boven Pizza Hut, Kentucky Fried Chicken en Taco Bell. In 2002 gooide Hulsman het over een andere boeg. Hij koos voor een baan als directeur-generaal van het pretpark Walibi in Waver en nam in 2008 dezelfde functie op in Bellewaerde in Ieper. 365 dagen geleden keerde hij toch terug naar zijn oude liefde voor het leid...

Jaren heeft Rudy Hulsman de wereld rondgezworven. Hij werd geboren in Nederland, groeide op in Duitsland en Engeland, en volgde een MBA in de Verenigde Staten. Nadien reisde hij door Noord-Amerika en Europa, waar hij in directiefuncties werkte voor YUM, het moederbedrijf boven Pizza Hut, Kentucky Fried Chicken en Taco Bell. In 2002 gooide Hulsman het over een andere boeg. Hij koos voor een baan als directeur-generaal van het pretpark Walibi in Waver en nam in 2008 dezelfde functie op in Bellewaerde in Ieper. 365 dagen geleden keerde hij toch terug naar zijn oude liefde voor het leiden van fastfoodketens. De algemeen directeur van de 92 restaurants van Quick Belux kan een jaar later uitpakken met een omzet van 184,8 miljoen euro, een stijging van 8,6 procent ten opzichte van 2009. RUDY HULSMAN (QUICK BELUX). "Kijk, in Noord-Amerika is de consumentenpiramide erg plat. Als je daar een groep klanten verliest, heb je meteen een pak minder klanten. In België is de consumentenpiramide hoger. Wanneer er door de crisis een groep klanten afvalt, wordt die vervangen door een groep klanten die voorheen voor duurdere restaurants kozen. Er is bovendien ook een sterke emotionele band tussen de Belgische consument en Quick." HULSMAN. "Ik kan uiteraard niet vergelijken met de situatie voor 2002 toen de sluitingen zijn doorgevoerd. Ik merk wel dat ik niet alleen door klanten, maar ook door vrienden nog wordt aangesproken over die emotionele link met onze restaurants. Met 40 miljoen klanten per jaar is Quick toch ook nog altijd fastfoodrestaurant nummer 1 in België." HULSMAN. "Quick Belux deed het al goed toen ik hier startte, maar we mogen het momentum niet verliezen. De komende vijf jaar willen we daarom 30 tot 35 restaurants openen, al hebben we nu al een dominante positie op de Belgische markt. Er is nog voldoende potentieel, want na de sluitingen in 2002 zijn er regio's waar we helemaal niet zijn vertegenwoordigd. Het is trouwens moeilijk om te bepalen waar het plafond ligt in een markt die zo evolueert. De oprichting van de Giant Bars geeft ons bijvoorbeeld al meer flexibiliteit om uit te breiden. De test om aan huis te leveren is in Frankrijk onlangs wel stopgezet, maar er bestaan wel Quick Cafés bij onze zuiderburen. Wie weet, is dat ook een optie voor de Beluxmarkt." HULSMAN. "De fastfoodsector is altijd in beweging. Het klopt dat ik de voorbije maanden meer consultants die langskwamen voor analyses heb gezien. Dat hoort nu eenmaal bij het leven. In mijn functie weet je dat zulke veranderingen mogelijk zijn. Je moet gewoon zorgen dat de zaken blijven draaien en zien dat je geen tijd verliest aan wat je toch niet kunt controleren." HULSMAN. "Het leven is nu eenmaal gemakkelijker als de zaken goed draaien. (lacht) Ik vind dus nog altijd tijd om - vooral historische werken - te lezen. Ik heb ook een hond die moet wandelen en ik bijgevolg ook." SJ.S."De Belgen hebben een sterke emotionele band met Quick"