POSTORDERVERKOOP.
...

POSTORDERVERKOOP.Postorderverkoop is zowat de enige vorm van zakendoen waarbij vastberaden zelfstandigen snel en gemakkelijk rijk kunnen worden, schrijft het Franse blad ideés lucratives. En het haalt daarbij voorbeelden aan van mensen die vroeger amper enkele tienduizenden frank geïnvesteerd hebben en vandaag miljoenenomzetten halen.Het aantal produkten dat ongeschikt is voor postorderverkoop is zeer beperkt, terwijl er een hoop produkten pas goed winst opleveren dankzij postorderverkoop.Wie denkt aan postorderverkoop, denkt aan de groten zoals 3 Suisses en La Redoute. Maar er zijn vele kleintjes die ook goede zaken doen. Zelfs een alledaags produkt als een T-shirt verkoopt goed. Zo verkocht de Fransman M. Morteyrol meer dan 10.000 stuks per postorderverkoop, wat hem een omzet van 600.000 FF opleverde.Met postorderverkoop kan je uitstekend beginnen als bijberoep. Naast hun hoofdberoep startten sommigen met postorderverkoop van verschillende produkten om de markt uit te testen. 's Avonds en tijdens het weekend worden de produkten naar de kliënten verstuurd. Als de vraag te groot wordt om de zaken als bijberoep af te wikkelen, wordt dan overgeschakeld op voltijdse postorderverkoop.Het ideale produkt voor postorderverkoop is een nieuw origineel artikel, dat niet zomaar in winkels wordt aangetroffen en niet wordt aangeboden door grote postorderbedrijven. Een produkt voor postorderverkoop moet eenvoudig kunnen worden omschreven. De kliënt moet in enkele woorden snappen wat hem wordt aangeboden. Het produkt moet makkelijk beschikbaar zijn. Als de kliënt tot aankoop heeft beslist, moet hij niet verplicht worden om tienmaal te telefoneren om na te trekken of zijn bestelling al dan niet voorradig is. Goederen voor postorderverkoop moeten stevig gemaakt zijn. Dat voorkomt niet alleen vervormingen bij het transport maar verhindert ook toekomstige herstellingen. Dat kost immers tijd en geld.De prijs speelt ook een rol. Produkten met een prijs lager dan 500 frank zijn steeds moeilijker te verkopen en vaak ook niet rendabel. De investeringen voor verpakking en de vervoerskosten verminderen sterk de winst. De ideale prijs ligt tussen 900 en 1800 frank, maar ook produkten met een prijs van 1800 tot 9000 frank vinden steeds meer kopers.Om te starten, kan je onder meer een informatiebrochure uitgeven. Talrijke postorderverkopers zijn op die manier gestart. Duizend brochures van 84 pagina's DIN A5 kosten ongeveer 40.000 frank (drukkosten) of 40 frank per eksemplaar.