WIE

Nathalie Rahbani (40)
...

Nathalie Rahbani (40) Managing director De Vloer Nathalie Rahbani startte na haar opleiding communicatie aan de Hogeschool van Mechelen in 2003 bij het reclamebureau VVL/BBDO. In 2011 stapte ze over naar Duval/Guillaume om drie jaar later naar Telenet te gaan als communication manager. Eind 2019, nadat ze de Advertising Personality Award had gewonnen, stopte ze bij Telenet zonder meteen een nieuwe uitdaging te hebben. "Ik wilde mijn tijd nemen, genieten van het leven en van mijn kinderen", aldus Rahbani. Maar DPG Media kwam snel op haar pad. "Ik had al voor reclamebureaus en een adverteerder gewerkt, nu was het in de media. Ik kreeg een blik achter de schermen van de showbusiness. Het is een andere wereld." Toen het reclamebureau De Vloer haar benaderde om managing director te worden, hapte ze toe. "De lokroep van het leven in een reclamebureau was te groot", zegt Nathalie Rahbani. "Mijn hart klopt sneller voor reclame. Het voelt als terugkeren naar de eerste liefde." Dat ze 40 is, speelde ook mee. "Als je 40 bent, wil je op een plek zitten die juist aanvoelt, waar je hart en je hoofd op één lijn zitten." De Vloer werd in 2014 door het creatieve duo Koen Van Deun en Johan Roelandt in Antwerpen opgezet en maakt sinds 2018 deel uit van de TBWA-groep. Het telt 20 medewerkers. "De Vloer is een ruwe diamant die we meer willen laten schitteren", zegt Rahbani. "Er is nog veel onontgonnen terrein om het bureau te laten groeien. We willen een partner voor de klant zijn. We maken voor een breed publiek slimme reclame die een spitsvondig kantje heeft. Ze moet het hart van de consument raken." Haar nieuwe baan is niet alleen reclame maken. "Ik heb geleerd te organiseren, een team te leiden en de budgetten op orde te hebben." Gastronomie, cultuur, uitstappen met de kinderen.