In september 2021 verruilde Natalie Lefever haar baan van brandproductmanager bij L'Oréal voor dezelfde titel bij het Antwerpse Loop Earplugs, een producent van herbruikbare oordoppen. Haar ervaring in de luxebranche was een voordeel om het merk Loop (spreek uit 'loep') verder uit te bouwen. "Loop is het afgelopen jaar sterk gegroeid", vertelt ze. "Toen ik er kwam, waren we met 16 personen en nu met 90. De omzet is van 1,2 miljoen euro naar 12 miljoen euro gegaan. Dit jaar hopen we de omzet te verviervoudigen."
...

In september 2021 verruilde Natalie Lefever haar baan van brandproductmanager bij L'Oréal voor dezelfde titel bij het Antwerpse Loop Earplugs, een producent van herbruikbare oordoppen. Haar ervaring in de luxebranche was een voordeel om het merk Loop (spreek uit 'loep') verder uit te bouwen. "Loop is het afgelopen jaar sterk gegroeid", vertelt ze. "Toen ik er kwam, waren we met 16 personen en nu met 90. De omzet is van 1,2 miljoen euro naar 12 miljoen euro gegaan. Dit jaar hopen we de omzet te verviervoudigen." Wat was het aantrekkelijke van Loop? NATALIE LEFEVER. "Het product zelf. Het maakt een verschil in het leven van de mensen. Er zijn mensen die geluidssensitief zijn en mensen die hun gehoor willen beschermen, bijvoorbeeld op muziekfestivals. Loop heeft heel ambitieuze plannen. Dat prikkelde om het merk mee vorm te geven, om van een klein Antwerps bedrijf naar een global brand te gaan. De Verenigde Staten en Canada zijn onze grootste afzetmarkten. Daar is al een groter bewustzijn rond gehoorbescherming. We voelen dat dat nu ook in Europa groeit. "We zijn een business-to-consumermerk en verkopen onze producten online, op onze eigen e-commercesite en marktplaatsen als Amazon en bol.com. Deze zomer zijn we voor de eerste maal offline gegaan, als partner van Tomorrowland. Samen met Tomorrowland willen we het belang van gehoorbescherming duidelijk maken en aantonen dat oordopjes een festivalervaring kunnen verrijken." Hoe hebt u het merk bekender gemaakt? LEFEVER. "In mijn team zit een pr-manager en we werken wereldwijd met verschillende pr-bureaus. Zo zorgen we ervoor dat over gehoorbescherming en Loop Earplugs gepraat wordt. Daarnaast hebben we partnerschappen met andere merken. We willen ook met artiesten en designers werken. En we werken op influencermarketing. Een heel team is wereldwijd op zoek naar profielen om ons verhaal mee uit te dragen. Die campagne loopt enorm goed en we gebruiken die content om nieuwe doelgroepen te bereiken." Hoe groot is de concurrentie? LEFEVER. "Er zijn verschillende prijscategorieën. In de lagere categorie heb je foam-oordoppen die je een of enkele keren kunt gebruiken. En dan heb je het hogere eind, die gehoorbescherming op maat aanbiedt. Wij zitten daartussenin. Wij werken op duurzaamheid en comfort." Maar hoe krijg je herhaalaankopen? LEFEVER. "We zetten meer en meer in op stijl. We werken samen met lokale modefotografen en spelen in op seizoenstrends om ons product op een andere manier naar voren te brengen. Mijn ervaring uit de luxewereld is daarbij waardevol. We willen evolueren van een functioneel product naar een emotioneel lifestyle-accessoire." Hoe omschrijft u het afgelopen jaar? LEFEVER. "Als een heel mooi jaar. Het is voorbijgevlogen. Het mooie van Loop is dat er veel kan. Maar we moeten ook prioriteiten stellen. We zijn soms met te veel tegelijk bezig. Dan moet je keuzes durven maken."