Het Belgisch Direct Marketing Verbond/Association Belge du Marketing Direct deelde vorige week zijn prijzen én kritiek uit. Dat gebeurde tijdens de tiende editie van de Best of Direct Marketing.
...

Het Belgisch Direct Marketing Verbond/Association Belge du Marketing Direct deelde vorige week zijn prijzen én kritiek uit. Dat gebeurde tijdens de tiende editie van de Best of Direct Marketing. Er kwam kritiek, omdat het peil van het ingestuurde werk volgens de vakjury niet in alle categorieën hoog genoeg was voor goud. In sommige categorieën werd soms helemaal géén prijs uitgereikt.De Best of DM onderging dit jaar een facelift. Oorspronkelijk werden de tien beste inzendingen bekroond zonder dat er enig onderscheid werd gemaakt tussen de winnaars. Vorig jaar waren er 27 inzendingen (slechts zeven kregen prijs, en ook toen vond de jury het niveau niet hoog genoeg om tien laureaten te vieren). Daarop werd besloten om de Best of DM opnieuw te bekijken. Er kwam een indeling in categorieën en een feestelijke uitreiking met een gastspreker en een panelgesprek onder leiding van Luckas Van der Taelen. Niet zonder succes, want dit jaar kreeg de jury zestig inzendingen binnen. Alleen was ze wat teleurgesteld over de kwaliteit van die acties. De juryleden vonden dat de olympische gedachte (nummer één krijgt automatisch goud, nummer twee zilver en nummer drie brons - onafgezien van de kwaliteit) niet van toepassing was. De oogst aan eremetaal werd daardoor magertjes: géén goud, twee keer zilver en één keer brons. Daarnaast waren er drie speciale prijzen en zestien eervolle vermeldingen. Feed-Back kreeg zilver in de categorie direct mail voor een business-to-business-actie in opdracht van Interlabor Group. Deze direct-mailactie maakte deel uit van een totale campagne die Interlabor Group eind 1997 lanceerde en waarmee ze niet alleen bedrijven, maar ook werkzoekenden op de voordelen van interimwerk bij die organisatie wilde wijzen. De publiekscampagne werd uitgevoerd door VVL/BBDO. Interlabor ontving voor die actie zilver in de categorie total campaign. Zacson/Marien & Gybels kreeg brons voor de Gouden Faxgids-actie in opdracht van ITT Promedia. Behalve de drie met eremetaal bekroonde inzendingen waren er nog drie speciale prijzen. Het bureau Muylle & Wilmots ontving een speciale prijs voor zelfpromotie. Dat gebeurde voor de actie ter promotie van de afdeling kidsvertising. Marketing Power-Rapp & Collins kon twee speciale prijzen in de wacht slepen: die voor internationale direct marketing voor het werk op Banque Internationale de Luxembourg en de aanmoedigingsprijs voor het gebruik van nieuwe media voor de website van Fa Splash.