1. Vorig jaar kreeg de Polestar 1 het gezelschap van het eerste volledig elektrische model in het gamma: de Polestar 2 met twee elektromotoren en vierwielaandrijving, en een prijskaartje van 52.900 euro. Nu lanceert Polestar van zijn 2 een versie die ...

1. Vorig jaar kreeg de Polestar 1 het gezelschap van het eerste volledig elektrische model in het gamma: de Polestar 2 met twee elektromotoren en vierwielaandrijving, en een prijskaartje van 52.900 euro. Nu lanceert Polestar van zijn 2 een versie die minder krachtig uit de hoek komt en waarvan de prijs al wat toegankelijker is. De Polestar 2 Single Motor krijgt maar één elektromotor, op de vooras. De prestaties zijn heel wat beschaafder, maar nog altijd meer dan voldoende: een elektronisch begrensde topsnelheid van 160 kilometer per uur en accelereren vanuit stilstand naar 100 per uur in 7,4 seconden. 2. Er zijn twee versies van de Single Motor. De batterij van 64 kilowatt belooft een bereik van 440 kilometer, terwijl de versie met capaciteit van 78 kilowatt daar nog eens 100 kilometer bij doet. Het gaat om theoretische cijfers die we niet aan de praktijk konden toetsen. Omdat de batterij maar één elektromotor moet voeden, is het rijbereik van de versie met de zwaarste batterij meteen het beste dat je bij Polestar vindt. 3. Het prijskaartje wordt ook beter van de afslanking: de instapper moet 45.500 euro kosten en de versie met de krachtigste batterij 48.500 euro, waarmee Polestar zich onder de prijs van de Tesla Model 3 positioneert.