‘Plantaardige producten toegankelijk maken’

WIE

Ellen Vermeulen (37)

WORDT

Global marketing director innovation & portfolio plant- based EDP bij Alpro/Danone

WAS

“Na mijn studie handelsingenieur vond ik mijn passie bij fast moving consumer goods. In eerste instantie bij P&G Belgie, waarna ik naar de hoofdzetel in Genève trok. In Zwitserland was ik brandmanager Western Europe en EMEA voor Pampers en Total Homecare. Voor het merk Pampers werkte ik samen met Unicef. Die ervaring gaf me een goed gevoel, waarna ik naar Unicef ging. Ik had zin om aan de andere kant van de tafel te zitten en kwam bij het team voor corporate fundraising. Maar toen kreeg ik het nieuws dat mijn vader onverwacht overleden was. Het was de aanleiding om terug naar België te verhuizen. Een headhunter was op zoek was naar een marketingmanager Benelux bij Alpro en contacteerde mij. Het was een baan met tal van voordelen. Ik kon een uitdagende job combineren met jonge kinderen, dichter bij huis maar toch in een internationale omgeving.”

WIL

“Ik ben verantwoordelijk voor de innovatie- en portfoliostrategie van plantaardige producten voor de verschillende producten en merken. Ik begeleid ook de geografische expansie. Uiteindelijk is het mijn bedoeling plantaardige producten zo toegankelijk mogelijk te maken voor een breed publiek en de voortrekker te blijven op het gebied van innovatie. We willen mensen aansporen tot het consumeren van plantaardige producten en mijn rol is ervoor te zorgen dat er een portfolio van merken en producten voorhanden is. Het aanbod moet niet alleen lekker en van hoge kwaliteit zijn, maar ook nutritioneel verantwoord zijn.”

VRIJE TIJD

“Tennis, lopen, skiën, bakken en qualitytime met familie en vrienden.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content