S tand 21 verkoopt alles wat met de autopiloot in aanraking komt, en alles wat die zelf kan aanraken: combinatiepakken, onderkleding, de autostoel, het stuurwiel, handschoenen, veiligheidsgordels... Wat het meest over de toonbank gaat, zijn de pakken, het schoeisel en de handschoenen.
...

S tand 21 verkoopt alles wat met de autopiloot in aanraking komt, en alles wat die zelf kan aanraken: combinatiepakken, onderkleding, de autostoel, het stuurwiel, handschoenen, veiligheidsgordels... Wat het meest over de toonbank gaat, zijn de pakken, het schoeisel en de handschoenen. "De grote kracht van Stand 21 - tegelijk de naam van het huis en van het product - is het maatwerk," weet Renaud Jeanfils. "En de snelheid waarmee dat gebeurt." 90% van de verkochte kledingcombinaties zijn op maat of wens van de piloot of sponsor. In twee tot drie weken wordt zo'n pak in Dijon vervaardigd en aan de piloot in België geleverd. Alles wordt in Frankrijk gemaakt, er is geen productiedelocalisatie naar het Verre Oosten, Oost-Europa of Noord-Afrika. "We weten precies hoe groot onze markt is," vertelt Renaud Jeanfils. "Ons land telt 3000 officiële piloten met een licentie van de automobielvereniging RACB, zowel race-, rally-, als kartingpiloten. De meeste piloten kopen gemiddeld één combinatiepak per jaar. Met wat persoonlijke verfraaiing, logo's en wat speciale inzetstukken kost zo'n maatpak tussen 40.000 en 50.000 frank." Een omzet wil Jeanfils niet kwijt, wel dat hij het viervoudige bedraagt van toen hij in 1995 van start ging. En er is nog groeipotentieel. Van de 3000 piloten zijn er "slechts" 500 klant. Vooral bij de kartingpiloten is er nog wat weg af te leggen. Een pak van 50.000 frank is voor een kartingpiloot een maatje te duur. Het moederhuis Stand 21 ontwikkelde daarom een andere lijn die minder specifiek en complex is. En vooral minder duur. "Maar wel van net zo'n goede kwaliteit," zegt Renaud Jeanfils.Veel publiciteit maakt Jeanfils niet. Hij is wel aanwezig op zowat dertig racewedstrijden, -shows, kartings of rally's per jaar. Daar leert hij de mensen kennen en vooral: hij kan er zijn spullen verkopen. "Piloten stellen het enorm op prijs dat ze ter plekke een nieuw paar handschoenen, schoenen of een helm kunnen kopen," zegt hij. "Twee jaar geleden was ik de enige die met materiaal op wedstrijden aanwezig was, nu zijn er al andere die mijn voorbeeld volgen. Maar straks vind ik wel iets anders om mij opnieuw te onderscheiden."In de winter onderhandelt Renaud Jeanfils de seizoencontracten met automerken. Wanneer een merk zich voor korte of lange tijd uit het circuit terugtrekt, kan dat een lelijke streep door de rekening betekenen. De Vlaamse markt bewerkt Jeanfils via een wederverkoper in Leuven.