OOG VOOR DETAILS

De grafische groep Reynders Label Printing is wereldtop in de productie van kwaliteitslabels voor de farmaceutische industrie. De veeleisende farmasector vraagt etiketten die volgens zijn eigen Good Manufacturing Practices (GMP) worden geproduceerd. Om aan die strenge eisen te voldoen, bouwde Reynders Pharmaceutical Labels een autonome vestiging naast de bestaande etikettendrukkerij in Boechout.

“In een multinationale wereld als farma zijn wij mooi mee kunnen evolueren met onze klanten”, vertelt Mark Raats, sitemanager van Reynders Pharmaceutical Labels. Al de grote spelers vinden de weg naar Label Village Boechout.

“We hebben een zeer goede relatie met onze klanten, en dat worden er almaar meer. Aanvankelijk waren we in de Benelux actief, in een tweede fase zijn we de klanten gevolgd in heel Europa en vandaag werken we nog breder”, stelt Marc Reynders, CEO van de familiale groep.

Er is een overaanbod in de grafische sector, de prijzen staan onder druk, hoe maakt u het verschil?

MARC REYNDERS. “Door geweldig ons best te doen. Op elk vlak proberen we het verschil te maken. Wij nemen de telefoon op vanaf halfacht ‘s morgens tot 10 uur ‘s avonds bijvoorbeeld.”

MARK RAATS. “Ook in techniciteit en creativiteit zijn we een referentie. Het is de kunst om iedereen gemotiveerd te houden. We mogen absoluut niet opereren als een doordeweeks bedrijf, dat is in België niet houdbaar. We moeten blijven stimuleren en prikkelen zodat wij kunnen invullen wat de klant niet gemakkelijk vindt op de markt. Daarmee onderscheiden we ons van de rest, het zit in de details.”

Hoe blijft u aan de top van die veeleisende business?

REYNDERS. “Door te blijven investeren. We zijn doorgaans bij de eerste wereldwijd om nieuwe technologie aan te kopen.”

RAATS. “Het is ook belangrijk niet te vlug te denken dat je aan de top staat. We zijn nog altijd meer geprikkeld door dingen die beter kunnen, dan door te denken hoe goed we wel zijn. Door vroeg in te zetten op nieuwe technologie sta je klaar zodra een nieuwe marktvraag opduikt. De kunst is met machines die iedereen kan kopen nieuwe dingen te doen.”

Welke uitdagingen ziet u de komende jaren op u afkomen?

RAATS. “De grootste uitdaging is de kwaliteitscontrole. Als we een klant een miljoen labels leveren, dan heeft elk etiket een cameracheck gehad. Een andere uitdaging is de evoluerende wetgeving voor namaak, traceerbaarheid en de leesbaarheid voor de eindgebruiker. Maar dat is goed, hoe strenger de regels, hoe uitdagender voor ons en hoe meer we het verschil kunnen maken met de klassieke spelers.”

REYNDERS. “Zo zijn we nu bezig met de ontwikkeling van een code die de uniekheid van een product aanduidt en opvolgbaar maakt.”

RAATS. “Als de consument iets koopt, wil hij zeker zijn dat het om het originele product gaat. De nieuwe code komt mee op het label en de consument kan de authenticiteit van het product met zijn smartphone checken.”

K.D.C.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content