Olie op maat

09/01/19 om 21:00 - Bijgewerkt om 10:16
Uit Trends van 10/01/19

Het zou een fijne quizvraag kunnen zijn: welke Belgische kmo uit de autosector draait 185 miljoen euro omzet, blijft groeien in een krimpende markt en is aanwezig in ruim 90 landen? Het antwoord is Wolf Oil, een bedrijf dat al in 1955 het daglicht zag.

Het ultramoderne, haast futuristisch ogende hoofdkwartier van Wolf Oil even buiten de dorpskom van Hemiksem is zonder meer een blikvanger. "Vergis je niet: dit is eigenlijk een oud pand", zegt CEO Philippe Verellen, die al veertig jaar bij de Antwerpse kmo werkt. "Aanvankelijk zouden we hooguit wat beperkte renovaties uitvoeren, omdat we vonden dat het sterk verouderde gebouw uit de jaren vijftig niet meer aansloot bij onze nieuwe positie en ambities. Finaal heeft de renovatie ruim twee jaar aangesleept. Achteraf bekeken, hadden we beter meteen voor nieuwbouw gekozen."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners