In het verleden ben ik wel heel operationeel bezig geweest, maar bij LeasePlan heb ik eigenlijk mijn hele carrière doorgebracht op holdingniveau, waar je toch verder af staat van de dagelijkse operaties. Bij dit bedrijf wilde ik dat dagelijkse proces ook eens meemaken. Ik denk dat het voor iedereen een win-winoperatie is: ik breng een stuk internationale kennis aan en die praktijkervaring is een plus voor later."
...

In het verleden ben ik wel heel operationeel bezig geweest, maar bij LeasePlan heb ik eigenlijk mijn hele carrière doorgebracht op holdingniveau, waar je toch verder af staat van de dagelijkse operaties. Bij dit bedrijf wilde ik dat dagelijkse proces ook eens meemaken. Ik denk dat het voor iedereen een win-winoperatie is: ik breng een stuk internationale kennis aan en die praktijkervaring is een plus voor later."Na studies TEW en een MBA in kwantitatieve economie en marketing aan de KU Leuven, startte Guido Schouteet (51), de nieuwe managing director van LeasePlan Belgium, zijn loopbaan in 1976 bij Unilever-dochter Jacky, waar hij opklimt van marketing trainee tot product group manager van de dessertafdeling. In 1984 stapt hij over naar de detergentengroep Benckiser, die net Ça-Va-Seul had overgenomen. In 1987 trekt hij voor de groep naar Barcelona, waar hij in 1991 algemeen directeur wordt van het cosmetica- en parfumeriebedrijf Coty-Astor, een dochter die ontstond uit de fusie van twee overgenomen ondernemingen. "Ik heb daar veel herstructureringswerk gedaan, maar dat is eigenlijk niet mijn ding. Ik ben begeesterd door het uitbouwen van ondernemingen."Na een tijdje als zelfstandig interim-manager belandt Schouteet - geboren in Brugge maar intussen goed thuis in Vilvoorde - in 1997 bij LeasePlan International, een deel van de ABN Amro Lease Holding, waar hij marketingdirecteur wordt. Drie jaar later wordt hij senior vice-president business development voor LeasePlan Corporation en in mei 2004 regional senior vice-president Southern Europe, Netherlands & Brasil. "Ik heb enorm veel gereisd. Alleen: op hotelkamers, vergaderzalen en luchthavens na heb ik niet veel landen echt bezocht. Daar wil ik de komende jaren meer werk van maken."LeasePlan is in België de duidelijke nummer één op het vlak van autoleasing, met een marktaandeel van zowat 19,8 %. "Dit bedrijf draaide al goed. Ik wil blijven groeien, maar op een intelligente en gezonde manier."Guido Schouteet (51). Wordt: managing director LeasePlan Belgium. Vrije tijd: reizen, lezen, tennis, fietsen. L.H.Voor autoleasing haalt Lease Plan in België een marktaandeel van 19,8 %.