Edgard & Cooper, de Kortrijkse producent van kwalitatieve honden- en kattenvoeding met een beperkte pootafdruk, schrijft een nieuw hoofdstuk in zijn succesverhaal. Het in 2016 opgerichte bedrijf kondigde een nie...

Edgard & Cooper, de Kortrijkse producent van kwalitatieve honden- en kattenvoeding met een beperkte pootafdruk, schrijft een nieuw hoofdstuk in zijn succesverhaal. Het in 2016 opgerichte bedrijf kondigde een nieuwe kapitaalronde aan van 20 miljoen euro bij de investeringsfondsen The Craftory en DLF Venture. Twee jaar geleden haalde het merk, dat onlangs opdook in de Netflix-serie Emily in Paris, al een vergelijkbaar bedrag op. Jürgen Degrande, die het bedrijf oprichtte met Louis Chalabi en Koen Bostoen, zei vorig jaar in het Voka-magazine dat de omzet inmiddels 70 miljoen euro bedraagt. In 2022 verkocht het Kortrijkse bedrijf 11,5 ton voeding. Het groeibedrijf verwierf het prestigieuze duurzaamheidslabel B Corp. Edgard & Cooper werkt met verse grondstoffen, biologisch afbreekbare of recycleerbare verpakking en lanceerde onder meer een lijn van volledig plantaardige hondenbrokken. Het bedrijf telt 189 medewerkers, vijftig bedrijfshonden en is actief in dertien landen. De gemiddelde jaarlijkse groei bedroeg de afgelopen drie jaar 60 procent.