Moedig op zoek naar een divers publiek

© © Stefaan Temmerman

Om echt inclusief te communiceren, is wat moed nodig. Daarom schreef de jonge onderneemster Hanan Challouki (op de foto) een boek vol tips en praktische voorbeelden om een divers publiek te bereiken. “Je weet dat er op sommige beelden of uitingen negatieve reacties zullen komen, dus er is een beetje moed voor nodig. En ik snap de angst om fouten te maken, maar het is een verlammend argument, en vaak een excuus om helemaal niets te doen. Maar niets doen, is erger dan fouten maken”, legt Challouki uit.

Behalve dat het maatschappelijk beter is om inclusief te communiceren, wijst ze erop dat het ook commercieel interessant is. “Iedere ondernemer heeft er baat bij om een zo ruim en divers mogelijk publiek te bereiken.” Challouki benadrukt dat inclusie niet alleen draait om etniciteit, maar bijvoorbeeld ook om mensen met een beperking.

25 dagen

per jaar tijdswinst kan het Skindr-platform dermatologen opleveren.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content