‘Mobiliteit krijgt een andere invulling’

WIE

Jean-François Mailleux (51)

WORDT

Fleet & remarketing manager bij Kia Belgium

WAS

“Na mijn studie ben ik mijn professionele carrière begonnen als multidisciplinaire freelancer”, vertelt Jean-François Mailleux. “Dat heb ik twee jaar gedaan. Concreet ging het om de organisatie van evenementen, marketing, trainingen in defensief en ecologisch rijden, enzovoort. Het was heel divers. Vervolgens werd ik aangenomen als verkoper bij Renault, waar ik al snel verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van het fleetklantenbestand. Na drie jaar in een showroom kon ik bij de importeur aan de slag gaan als fleetmanager, wat ik veertien jaar lang ben gebleven. Negen jaar geleden maakte ik de overstap naar de Jean-Michel Martin Group, met de merken BMW-MINI, Jaguar en Land Rover in huis, waar ik fleet sales manager werd. Ik kreeg er de verantwoordelijkheid de fleetunit op te zetten en uit te bouwen. Daarnaast vervulde ik de functie van operationeel directeur van een concessie.”

WIL

“Mijn taak bij Kia Belgium bestaat erin de fleetactiviteiten van het merk te dynamiseren, te organiseren en te structureren. Daarnaast zal ik ook het label van de tweedehandsvoertuigen ontwikkelen”, legt Jean-François Mailleux uit. “Ik heb deze functie aangenomen, omdat ik op zoek was naar een nieuwe uitdaging, het liefst in het verlengde van mijn carrière. Deze baan komt aan mijn verwachtingen tegemoet. Heel onze sector is aan ingrijpende veranderingen onderhevig. Het concept mobiliteit krijgt een andere, interessante invulling. In zo’n context mijn ding kunnen doen, maakt het spannend.”

VRIJE TIJD

“Fotografie, gastronomie, oenologie en mountainbiken.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content