Als nieuwe marketingmanager van RMB International wordt Frank Servayge verantwoordelijk voor de marketing en de communicatie van de buitenlandse filialen. Hij volgt Patrick Van Dijck op, die director cinema opera tions wordt.
...

Als nieuwe marketingmanager van RMB International wordt Frank Servayge verantwoordelijk voor de marketing en de communicatie van de buitenlandse filialen. Hij volgt Patrick Van Dijck op, die director cinema opera tions wordt. Servayge was vroeger actief als client server director bij CIA Medianetwork Belgium en bij verschillende reclamebureaus en mediacentrales als Media Know How, Ogilvy & Mather en Media Team Omnicom.RMB International werd in 1995 opgericht als houdstermaatschappij en is gespecialiseerd in de exploitatie van mediaruimte op Europees niveau. Het bedrijf is actief in radio, televisie, het bioscoopwezen, de gedrukte media en de elektronische media. Het bedrijf heeft vijftien kantoren in elf landen en realiseert met de huidige portfolio een omzet van meer dan 5,6 miljard frank.Frank Van den Steen (32 j.) wordt marketingmanager voor België en Luxemburg bij Lufthansa. Van den Steen studeerde graduaat toerisme en recreatief management (Hoger Instituut Coloma in Mechelen). Onmiddellijk na zijn studies trad hij in dienst bij American Express Travel, dat hij al snel voor Lufthansa ruilde. Intussen werkt hij al acht jaar bij het bedrijf, eerst als luchtverkeersassistent, later op de verkoop buitendienst van Lufthansa Amsterdam. Vervolgens werd hij key account manager in Amsterdam, daarna manager sales processes and implementation op het hoofdkantoor in Frankfurt, waar hij wereldwijd verantwoordelijk was voor de herstructurering van Lufthansa's verkooporganisaties.Vanuit Brussel vliegt Lufthansa 33 keer per week naar Frankfurt, 25 keer naar München, 18 keer naar Hamburg, 14 keer naar Berlijn en 17 keer naar Stuttgart. Van daaruit biedt de luchtvaartmaatschappij verbindingen naar 302 bestemmingen in 89 landen.Jean-Philippe Pecher is de nieuwe business development manager van EMC² Belgium; Marco Camerman wordt channel manager. Pecher (41 j.) is de vroegere account manager van Memorex Telex. Hij kwam zeven jaar geleden bij EMC² Belgium als account manager en was de jongste jaren verantwoordelijk voor de strategische klanten.Marco Camerman was eerder in dienst bij Nixdorf Computer. Via Data General en Ericsson belandde hij bij Oracle Belgium, waar hij vier jaar als account manager werkte. Tot 1996 was Camerman sales manager bij Antares Alliance Group, een joint venture tussen Amdahl en EDS. Hij werkt al twee jaar voor EMC² Belgium. Hij startte als account manager voor de klanten in Luxemburg en bij de Europese instellingen. Als channel manager zal hij het indirecte verkoopkanaal van het bedrijf beheren en de relaties verzorgen met de grote systeemaankopers.EMC² is actief in de markt van intelligente bedrijfsopslagsystemen. In België heeft het bedrijf kantoren in Zaventem.De kamer voor handel en nijverheid van Antwerpen benoemt Philip Dingemans (30 j.) tot directie-attaché. Hij volgt Erwin Bogaerts op, die gaat werken bij het juridisch departement van Tractebel. Dingemans, licentiaat in de rechten van de Universiteit Antwerpen, volgde ook een bijzondere licentie internationaal recht aan de Université Catholique de Louvain. Hij werkte drie jaar als jurist bij het ministerie van Justitie en anderhalf jaar bij de Raad van State. Bij de kamer van koophandel en nijverheid zal hij onder meer instaan voor de werking van de vzw, voor de arbitragekamer en het juridisch departement en voor de relaties met de haven.