Active Line brengt, naar het voorbeeld van de Tupperware- avonden, lingerie- demonstraties aan huis.
...

Active Line brengt, naar het voorbeeld van de Tupperware- avonden, lingerie- demonstraties aan huis.Een mannequin in eigen huis die paradeert in de fijnste lingerie. Onder het goedkeurend oog van een twintigtal dames-vriendinnen van de gastvrouw, die vervolgens de waar zelf uitproberen. Dit concept, gebaseerd op de Tupperware-formule, past de nv Active Line Lingerie toe voor lingerie. "De mannequin poseert met twee derde van de collectie. Vervolgens kunnen de dames de lingerie zelf proberen. Dat is een zeer belangrijk aspect. In alle rust thuis lingerie passen, en de mening van vriendinnen en de echtgenoot vragen," zegt Roxane Marcq van Active Line Lingerie. "Door de toenemende flexibiliteit in het arbeidsleven wordt urenlang kleding passen in winkels bijna onmogelijk. Het kan ook thuis, na de werkuren." Roxane Marcq is de assistente van Lars Lindholm, die tweeënhalf jaar geleden de nv Active Line Lingerie oprichtte. De omzet van het eerste boekjaar bedroeg 5 miljoen frank. De gemiddelde verkoop per demonstratie bedraagt 20.000 frank. Maar de schommelingen zijn erg uitgesproken, met 60.000 frank als limiet. Niet iedereen krijgt een mannequin in huis, maar een demonstratie mét mannequin doet de verkoop met 50 % stijgen. Net zoals bij het Leuvense Dea Dia, heeft Active Line in zijn gamma nachthemden, badkledij, slipjes en beha's steken. Active Line verkoopt de merken Little Kiss, Pastunette en het eigen merk Active Line. Dat wordt volledig in onderaanneming gemaakt, van de stiliste tot de fabricatie. Kenmerkend noemt Roxane Marcq het gebruik van verfijnde stoffen, zoals kant en satijn, en het uitgebreide kleurenpalet. De merken worden ook verdeeld in lingerie-boetieks. De prijzen tijdens de demonstraties zijn dezelfde als in de detailzaak, alleen het concept is anders. Het aantal demonstraties schommelt tussen twintig en vijftig per maand. Maximaal twintig vrouwen worden uitgenodigd. De gastvrouw krijgt als lokker gratis lingerie, in verhouding tot de verkoop. "Het concept is vrij nieuw. De meeste vrouwen doen mee uit nieuwsgierigheid. Vervolgens doen de meeste gastvrouwen het opnieuw. De vaste klanten hebben vier demonstraties per jaar. Daar worden de nieuwe collecties getoond."De nv Active Line Lingerie is een dochter van de nv Superfit. Dit zeventien jaar jonge bedrijf van de Zweed Lars Lindholm is een verdeler van zonnebanken, jacuzzi's en schoonheidsproducten. Nv Superfit baat eveneens drie zonnebankcentra uit in het Brusselse. LARS LINDHOLM EN ROXANE MARCQ (ACTIVE LINE LINGERIE) Kleding passen kan ook thuis, na de werkuren.