Lokale verankering uitspelen

Joeri Lieten

WIE

Joeri Lieten (47)

WORDT

CEO van de autoglashersteller Autoglass Clinic

WAS

“Na mijn studie voor handelsingenieur ging ik bij ING van start. Ik begon als kantoordirecteur, maar kwam in de Benelux in verschillende functies terecht. Nieuwe teams, nieuwe activiteiten en groei gingen hand in hand. Enkele jaren geleden werd ik verantwoordelijk voor de lancering van de Payconiq-betaalapp.”

WIL

“Na mijn carrière in de financiële wereld wil ik een nieuwe dynamiek brengen in de sector van de voertuigbeglazing, het liefst bij een uitdager op de markt. Autoglass Clinic beschikt over een goede voedingsbodem om de zaken flexibel aan te pakken. Belangrijke technologische en digitale ontwikkelingen in de autosector hebben een weerslag op de markt van de voertuigbeglazing. Tegelijkertijd zetten we voort in op de harmonisering van ons netwerk. We tellen 23 servicepunten verspreid over België en 55 mobiele units.”

“Daarin ligt onze sleutel tot groei. Als familiebedrijf zetten we in op het lokale. Door die verankering te combineren met een efficiëntieverhoging, willen we aanzienlijk groeien. We groeien nu al met 20-25 procent per jaar. Dat willen we aanhouden.”

“De sterke jaarlijkse groei heeft het bedrijf in de eerste plaats te danken aan zijn ‘ lean and mean‘-structuur, waardoor de prijzen van Autoglass Clinic 20 tot 25 procent lager liggen dan bij concurrenten.”

VRIJE TIJD

“Sinds mijn tienerjaren verzamel ik alles over Hasselt. Dat gaat van boeken over ansichtkaarten, affiches, jeneverattributen, keramiek enzovoort. Sinds vorige zomer heb ik een grote lichtbak bij mij thuis. Daarin komen de supergrote affiches van Hasseltse evenementen helemaal tot hun recht.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content