Limburgers zien weinig alternatieven voor hun wagen. Dat blijkt uit de campagne 30 dagen minder wagen van het Netwerk Duurzame Mobiliteit, die in juni loopt. De bedoe...

Limburgers zien weinig alternatieven voor hun wagen. Dat blijkt uit de campagne 30 dagen minder wagen van het Netwerk Duurzame Mobiliteit, die in juni loopt. De bedoeling is Vlamingen aan te zetten een maand lang alternatieven voor hun wagen te zoeken. Hun bevindingen worden gebundeld in beleidsadviezen aan Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld). De jongste weken konden deelnemers zich inschrijven voor het initiatief. Opvallend is dat slechts 6,5 procent van hen uit Limburg komt, terwijl toch 13 procent van alle Vlamingen in die provincie woont. Vooral de provincies Antwerpen (32,8%) en Oost-Vlaanderen (28%) leveren deelnemers. De verschillen zijn veel kleiner binnen de leeftijdsgroepen. Twintigers, dertigers, veertigers, vijftigers en zestigers maken allemaal 15 tot 22 procent van de deelnemers uit.