P hilippe Gelder verlaat het operationele management van de communicatiegroep Tagora.com, het vroegere Best Of Group. Hij gaat zich volledig toeleggen op Interpartners, het internationale bureaunetwerk dat door zijn vader Barry werd opgericht.
...
Liever marketeer dan topmanager
Philippe Gelder heeft even genoeg van het managen van grote bedrijven zoals Tagora.com. Hij wil terug naar marketing op topniveau, en vindt dat bij Interpartners.
P hilippe Gelder verlaat het operationele management van de communicatiegroep Tagora.com, het vroegere Best Of Group. Hij gaat zich volledig toeleggen op Interpartners, het internationale bureaunetwerk dat door zijn vader Barry werd opgericht. In 1985 haalde Gelder zijn diploma marketing aan de Efec. "Dat is vergelijkbaar met de Ehsal, maar dan minder goed," lacht Gelder. Hij begon zijn loopbaan in Amsterdam bij het reclamebureau Lintas, maar keerde snel terug naar België om carrière te maken bij Impact FCB, Saatchi & Saatchi en HDM International, het huidige Dentsu BLD. In 1989 stapte Gelder heel even uit de reclamewereld, maar stond in 1990 aan de wieg van het reclamebureau Equinox' Communications. Negen jaar later had Equinox' 35 mensen in dienst. Gelder besloot zijn bedrijf samen te smelten met Best Of Publishing, het uitgeefbedrijf van de Brusselse zakenman Jean De Ghelder. "Het beursgenoteerde fusiebedrijf nam in één jaar 22 bedrijfjes over en groeide van zestig tot 355 personeelsleden," vertelt Gelder. "Maar de beurscrash en de malaise in de ICT-sector zorgden in 2001 voor een verlies van 8 miljoen euro." In augustus 2001 gingen de twee bedrijven weer uit elkaar. De afgeslankte marcom-activiteiten kregen dankzij de investeringsmaatschappij KIFM van Eric Everard een forse financiële injectie en werden omgedoopt tot Tagora Group of Companies. In december van vorig jaar nam Viturology, een bureau dat gespecialiseerd is in e-marketing, 40 % van de aandelen over. Met 20 % van de aandelen, waarvan 11 % rechtstreeks, blijft Gelder wel een belangrijke aandeelhouder van Tagora.com. Hij gaat zich nu volledig toeleggen op het management van Interpartners, een internationaal bureaunetwerk waarvan Tagora de Belgische poot is. "Ik wil weer aan marketingconsultancy op topniveau doen. Ik heb genoeg van het management van grote beursgenoteerde bedrijven."Hans Sterkendries"Ik heb genoeg van het management van grote beursgenoteerde bedrijven."
Verder lezen?
Als Trends-abonnee hebt u:
- digitale toegang via de website op pc en via de app op smartphone en tablet tot de magazines Trends (N/F), Knack, Sportmagazine (N/F) en Le Vif/L'Express
- 24/7 volledige toegang tot de websites van de 6 magazines met de +zone (exclusief voor abonnees) en de archieven (tot 20 jaar terug)
- digitale toegang tot op 3 toestellen tegelijk zodat uw gezinsleden kunnen meegenieten (thuis of op kot)
Verder lezen?
Als Trends-abonnee hebt u:
- digitale toegang via de website op pc en via de app op smartphone en tablet tot de magazines Trends (N/F), Knack, Sportmagazine (N/F) en Le Vif/L'Express
- 24/7 volledige toegang tot de websites van de 6 magazines met de +zone (exclusief voor abonnees) en de archieven (tot 20 jaar terug)
- digitale toegang tot op 3 toestellen tegelijk zodat uw gezinsleden kunnen meegenieten (thuis of op kot)