Walter Beyers (46) denkt niet in hokjes. De voedingsbranche, interim, havenwereld en grafische sector, hij doorliep ze allemaal. Met een diploma toegepaste economie en een MBA op zak begon hij in een commerciële functie bij de Franse en Nederlandse divisies van het Amerikaanse voedingsbedrijf Cargill. Eén voorwaarde stelde hij wel bij de selectie van zijn werkgevers. Het moesten groeibedrijven zijn. "Ik houd van de dynamiek die er heerst. De groeipijnen waar groeibedri...

Walter Beyers (46) denkt niet in hokjes. De voedingsbranche, interim, havenwereld en grafische sector, hij doorliep ze allemaal. Met een diploma toegepaste economie en een MBA op zak begon hij in een commerciële functie bij de Franse en Nederlandse divisies van het Amerikaanse voedingsbedrijf Cargill. Eén voorwaarde stelde hij wel bij de selectie van zijn werkgevers. Het moesten groeibedrijven zijn. "Ik houd van de dynamiek die er heerst. De groeipijnen waar groeibedrijven last van hebben, neem ik er graag bij. Die beletten dat je werk routineus wordt", verklaart Beyers. De voorwaarde was meteen een reden om het havenbedrijf van zijn vader, waar hij ook even actief was, niet voort te zetten. Beyers verkocht de kmo die te klein was om op lange termijn te overleven in een tijd waarin de havensector steeds kapitaalintensiever werd en koos voor een baan als CFO bij Antilope, een bedrijf gespecialiseerd in grafische communicatie waar hij tot vorig jaar bestuurder was. Een headhunter wist de man die houdt van facts and figures toch te verleiden met een baan als financieel directeur bij de beursgenoteerde uitzendgroep Creyfs van USG People. Daar werkte Beyers acht jaar, een periode waarin de omzet van 200 miljoen euro steeg tot 1,5 miljard euro. Beyers was er later ook algemeen directeur van het service center in Nederland. Carestel bleek na de herstructurering afgerond in 2005, een bedrijf naar Beyers' hart. "Het had geen schulden meer en er waren opnieuw middelen om te groeien", aldus de CFO. Al beleefde hij er een boeiende periode omdat hij de overname door Autogrill mee kon begeleiden, toch hield hij het er begin januari voor bekeken. Van de horecasector maakte hij de overstap naar Ecodis, een beursgenoteerd watertechnologiebedrijf dat zich specialiseert in milieuvriendelijke waterbehandeling. Beyers: "Ik geef toe dat deze kleinere onderneming zich nog moet bewijzen, maar er is potentieel. Mijn prioriteiten zijn om de investor relations te optimaliseren en op zoek te gaan naar mooie acquisitiemogelijkheden." Een atleet zou Beyers zich niet noemen, maar in zijn vrije tijd speelt hij wel tennis en gaat hij fietsen, in groep. "Dat is competitief, want ik wil steeds als een van de eerste drie over de aankomststreep komen." WAS: financieel directeur van Autogrill IS: financieel directeur van Ecodis VRIJE TIJD: tennis, fietsen S.S.