Kortingen zonder moeite

Heel wat mensen zijn geïnteresseerd in kortingen, maar ze willen er geen tijd in steken. Dat zag askOLI als een kans, legt medeoprichter Luc Jacobs uit.

Wat doet askOLI? “Het is een digitaal platform dat de voordelen groepeert van de leden, de klanten en de werknemers van een veertigtal bedrijven en organisaties. Zij bieden allerlei kortingen aan hun leden of klanten aan, maar die hebben geen tijd om achter die voordelen aan te gaan of zijn er niet van op de hoogte. Consumenten kennen nauwelijks 10 procent van de voordelen waarop ze recht hebben. AskOLI biedt gezinnen een gecentraliseerde dienst, waar ze tot 1000 euro aan kortingen per jaar kunnen krijgen.”

Hoe werkt het? “De gebruiker wordt verwittigd dat er een korting is via een mobiele app of een plug-in op de internetbrowser. Wanneer je iets opzoekt op het internet, wijst de zoekmotor je meteen ook op de korting.”

Hoe werkt uw zakenmodel? “AskOLI is gratis. Onze inkomsten komen uit reclame of van abonnementen zonder reclame: 1 euro per maand per gezin.”

Hoe is uw bedrijf gefinancierd? “De eerste versie van askOLI, die in 2018 werd gelanceerd, is gefinancierd met eigen middelen. Recent investeerde W.IN.G (investeringsfonds van de Waalse overheid, nvdr) 50.000 euro in ons. Die middelen zullen we investeren in marketing. Nu zijn er 17.000 gebruikers die bij ons zijn terechtgekomen via mondreclame. We hopen over een paar jaar 100.000 gebruikers te hebben en onze dienst te lanceren in de buurlanden.”

Wat zijn uw grootste uitdagingen? “Dat zijn vooral technische uitdagingen. We stellen ons ook de vraag of onze commerciële aanpak wel zal aanslaan in de buurlanden. Maar we zijn tweetalig en hebben geen concurrentie in Nederland en Frankrijk. Ook in België hebben we niet echt concurrentie.”

Wat doet u met de gegevens die u verzamelt? “We bewaren vertrouwelijke informatie of surfgedrag niet en we delen de mailadressen van onze leden niet met anderen.”

Welke technologische ontwikkelingen staan nog op stapel? “Vanaf volgend jaar zullen we een versie van ons platform ontwikkelen die werkt met geolokalisatie. Stel je voor dat je aankomt in Walibi en recht hebt op een korting. Een berichtje op je smartphone zal je daarvan verwittigen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content