KID’S CLUB. ONDERDAK BIJ WEER EN WIND

Kid’s Club lanceert het speelplein dat aangepast is aan ons klimaat, in de stad ligt en ook voor ieders beurs is.

Het decor is dat van een 800 m² grote wintertuin met een kunsthemel en een grastapijt waar speeltuigen, ballen, springkastelen, elektrische wagentjes, glijbanen en andere schommels door kinderen worden bestormd. Kortom, een heus overdekt en verwarmd speelplein dat door Raymond Halleux werd bedacht. Voor hij Kid’s Club op 26 december 1994 lanceerde, ging deze handelsingenieur van opleiding eerst op onderzoek uit : “We hebben de weerkaarten van de afgelopen tien jaar nagekeken, ” vertelt Raymond Halleux. “En wat bleek : in België is het gemiddeld zowat 300 dagen per jaar slecht weer. Dus zowat 10 maand van het jaar zijn de speelpleinen niet toegankelijk of is het er niet echt plezierig spelen. “

De speelruimte, de verjaardagszaal en de cafetaria zijn open op woensdag, zaterdag, zondag en tijdens de schoolvakanties. Het geheel ligt in de buurt van de grote winkelcentra van Drogenbos. “Ons oorspronkelijk idee was om een kinderoppasdienst aan te bieden aan de mensen die hun boodschappen in de buurt doen. ” Raymond Halleux en zijn vennoot, Bruno van Hoorebeke, moesten echter vaststellen dat de kinderoppasdienst niet het verhoopte sukses kende en ze stopten er tijdelijk mee. Het speelplein is daarentegen erg in trek : gemiddeld 300 kinderen per dag (tot 500 tijdens het weekend). Het plein biedt dertig attrakties. De inkom bedraagt 100 frank per kind voor de hele dag. De verantwoordelijken rekenen erop dat de cafetaria de exploitatie rendabel maakt. “Volwassenen komen er gratis in, maar omdat ze hun kinderen toch verschillende uren in de gaten houden, weten we ook dat ze iets zullen drinken of eten, ” vertelt Bruno van Hoorebeke.

De vennootschap heeft een dubbele struktuur : de vzw Kid’s Club Brussel exploiteert het speelplein en de bvba GTID zorgt voor de inrichting en werkt zowat overal in België mee aan het opstarten en uitbouwen van speelpleinen. “Alle speeltuigen worden vanuit Nederland, Groot-Brittannië of Denemarken ingevoerd. In het land van herkomst werden ze brandvrij gemaakt. Voor we ze bij de klant installeren, worden ze vervolgens in onze ateliers in elkaar gestoken en uitgetest, ” legt Raymond Halleux uit. Met de medewerking van een Nederlandse financieringsmaatschappij (één van de aandeelhouders van het bedrijf) wordt aan expansie gewerkt. Doelstelling : tegen 1997 zowat twintig Kid’s Clubs in verschillende steden van het land openen. Aan de hand van de eerste resultaten stelt Raymond Halleux voor 1995 een omzet van 12 miljoen frank voorop voor Kid’s Club.

BRUNO VAN HOOREBEKE EN RAYMOND HALLEUX (KID’S CLUB) Twintig overdekte speelpleinen binnen twee jaar ?

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content