Wat was uw beste beslissing?
...

Wat was uw beste beslissing? "Van de bedrijfswereld naar het ondernemerschap overstappen 25 jaar geleden. Ik zag als vrouw geen andere mogelijkheid. Als je in je carrière geen stap wilde terugzetten, dan was de enige oplossing een bedrijf te starten. Ik wilde niet minder werken maar werken op de momenten dat het mij uitkwam en er zijn voor het gezin op de momenten dat het belangrijk was." Wat wordt volgens u onderschat? "Hoe snel onze wereld zal veranderen. Ik kom elke dag mensen tegen die denken dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen, maar de automatisering en de digitalisering zijn niet meer te stoppen. Ook de vastgoedsector zal serieus door elkaar worden geschud. De manier van zakendoen zal snel veranderen." Wat doet u in uw vrije tijd? "Ik heb geen exotische hobby's. Vooral wandelen, fietsen en boeken lezen. Ik ga elke zondag anderhalf uur in een bos wandelen. Als ik in Spanje ben, ga ik graag elektrisch fietsen. Voor de zondagse lunch fietsen we dan naar de tofste strandbars aan de Mar Menor, de grootste binnenzee van Europa." Wat is uw favoriete plek in Spanje? "We wonen daar in Cabo de Palos, een klein vissersdorp in Murcia. Het is een streek met een stevige geschiedenis. De havenstad Cartagena is een aanrader. De stad ligt aan een natuurlijke baai, het is als Rome in het klein. De geschiedenis van de stad gaat terug tot 200 jaar voor Christus. Elke maand leggen archeologen daar nog Romeinse nederzettingen bloot." Welk boek leest u momenteel? "Ik lees vooral boeken over economie, over hoe de toekomst zal evolueren. Ik wil mijn visie verbreden. Ik ben nu Gigantisme van Geert Noels aan het lezen. We, myself & A.I. van Herman Konings kan ik ook aanraden. Ook The future of shopping van Jorg Snoeck en Pauline Neerman vind ik een boek dat iedereen die te maken heeft met de consumentenmarkt moet lezen." Wat is de fout waaruit u het meeste leerde? "Ik zeg te vaak ja, ik heb moeten leren nee te zeggen. Je kan niet alles goed doen. Je moet kiezen en focussen, dat geeft een beter resultaat dan alles proberen zelf te doen. Je moet de dingen ook onverbloemd aan de klanten kunnen zeggen. Klanten willen horen waar het op staat."