U las in september al in Trends hoe de popmachine achter de Vlaamse zangeres Camille in elkaar steekt. Haar populariteit en imago maken haar ook interessant voor bedrijven. Vrijdag maakte de kledingkete...

U las in september al in Trends hoe de popmachine achter de Vlaamse zangeres Camille in elkaar steekt. Haar populariteit en imago maken haar ook interessant voor bedrijven. Vrijdag maakte de kledingketen JBC bekend dat gamers de eerste Camille Collectie te zien krijgen in de game Roblox. Dat is een bij kinderen populair gameplatform waarop derde partijen games kunnen maken. Roblox wordt vaak genoemd als een opstapje naar het metaverse, de nieuwe 3D-versie van het internet die de komende jaren steeds meer vorm zal krijgen. De 21-jarige zangeres is de eerste Belgische artiest die een digitaal optreden geeft op Roblox. Dankzij een sensorpak werd Camilles optreden vertaald naar haar digitale avatar op Roblox. De avatar stelt haar eerste JBC-collectie en haar nieuwe album voor. Door de samenwerking met Roblox toont JBC dat het snel inspeelt op nieuwe technologie en gaat waar zijn potentiële klanten zijn op het internet. Eerder al opende JBC een digitale winkel in Fortnite, een andere populaire game.