S toelmassage.be zag twee jaar geleden het licht. Oprichter Bart Van Orshoven werkte toen al tien jaar als salesmanager in een audiovisueel bedrijf. De job bracht heel wat stress mee en Van Orshoven ging op zoek naar manieren om beter met stress om te gaan. Toen hij zag wat voor invloed massage op hem had, besloot hij verder die richting uit te gaan.
...

S toelmassage.be zag twee jaar geleden het licht. Oprichter Bart Van Orshoven werkte toen al tien jaar als salesmanager in een audiovisueel bedrijf. De job bracht heel wat stress mee en Van Orshoven ging op zoek naar manieren om beter met stress om te gaan. Toen hij zag wat voor invloed massage op hem had, besloot hij verder die richting uit te gaan. Intussen heeft Stoelmassage.be drie mensen voltijds in dienst en wordt er met een twintigtal freelance masseurs gewerkt. Dagelijks zijn er gemiddeld twaalf tot veertien masseurs op pad. Van Orshoven: "Werknemers moeten opnieuw leren om zich in te spannen en te ontspannen. Daarom gebruiken we shiatsu of acupressuur. Het voordeel van deze Japanse techniek is dat de massage door de kledij wordt uitgevoerd en er geen olie aan te pas komt." De massage kan dus makkelijk op kantoor worden uitgevoerd. Ook de prijs moet voor een lage drempel zorgen. De werkgever betaalt 18 euro per persoon, goed voor zo'n twintig minuten massage. Van Orshoven: "We zorgen ervoor dat de werknemer zich ontspant en zich na de massage energieker voelt. Uit een recente enquête blijkt trouwens dat massage en strijkdiensten de twee comfortdiensten zijn die het meest voorkomen op het verlanglijstje van de werknemer. Werkgevers investeren er graag in, want ze doen liever aan stresspreventie dan handenvol geld en tijd te verliezen aan ziekte en verzuim."Stoelmassage.be krijgt steeds meer vragen en opdrachten vanuit de marketing- en eventbranche, hoewel dit niet de oorspronkelijke opzet was. De massage wordt steeds meer ingezet bij promotionele acties. Nivea en Evian organiseren deze maand bijvoorbeeld acties waarbij de deelnemers een stoelmassage op kantoor kunnen winnen. Na één jaar heeft het bedrijf een maandelijkse omzet van bijna 75.000 euro, goed voor zo'n 3000 massages. Bart Van Orshoven wil de dienst in de toekomst nog verder uitbreiden. "In de Verenigde Staten vind je al massage in warenhuizen, winkelcentra en luchthavens. Daarnaast willen we voor bedrijven ook workshops en trainingen organiseren met specialisten op het gebied van stress."M.D.V. [{ssquf}]