WIE

Jeroen Bronselaer (41)
...

Jeroen Bronselaer (41) CEO van SBS "Ik heb altijd al van verhalen gehouden. Ik las boeken en strips, keek tv en film en heb veel gegamed", zegt Jeroen Bronselaer. Hij wilde naar de filmschool in Brussel, maar dat zag zijn vader niet zitten. Bronselaer studeerde handelsingenieur aan de KU Leuven. Daarna koos hij voor een jaar internetcommunicatie. In 2001 startte hij bij de VRT als producer van het kindergame KetnetKick. Na drie jaar stapte hij even over naar de consultancywereld. "Toen de VRT me vroeg voor een strategische functie, heb ik meteen ja gezegd." Bronselaer regelde de contracten met de distributeurs en de productiehuizen. In 2010 kreeg hij het aanbod van Telenet om er te onderhandelen met de omroepen en de contentleveranciers. Al snel kreeg hij de eindverantwoordelijkheid over Prime Film en Prime Sport. Vijf jaar geleden werd hij marketingmanager bij Telenet en hij groeide door tot senior vicepresident voor residentiële marketing. Telenet was de jongste jaren in volle ontwikkeling met de overname van BASE en SBS. Bronselaer vergrootte de focus op media en entertainment met Play, Play More en Play Sports in Vlaanderen en Brussel. Toen Peter Quaghebeur bekendmaakte dat hij op 1 november zou vertrekken als CEO van SBS, werd meteen naar Bronselaer gekeken.Voor Bronselaer betekent dat een terugkeer naar de media. "Ik had als marketeer een brede verantwoordelijkheid. Bij SBS zal er meer focus zijn." Hij zal ook richting geven aan de media- en entertainmentactiviteiten van Telenet en de groep vertegenwoordigen in de bedrijven waarin ze een belang heeft (De Vijver Media, Pebble Media, Streamz en The Park). De vraag naar entertainment op alle schermen neemt toe. "We hebben sterke merken om daar een plaats in te nemen." Gezin, het voetbal van zijn zoon, fietsen.