Vandaag valt er bij 7500 personeelsdirekteurs een nieuw maandblad in de bus over human resources management. De titel laat weinig aan de verbeelding over : HR-Magazine. Initiatiefnemers zijn twee ex-medewerkers van Het Volk, die samen de Nieuwe Media Groep hebben opgezet. Philip Truwant en Paul Zeguers gebruiken momenteel hun laatste vakantiedagen om HR-Magazine uit de startblokken te schieten. Op 31 januari verlaten ze officieel Het Volk.
...

Vandaag valt er bij 7500 personeelsdirekteurs een nieuw maandblad in de bus over human resources management. De titel laat weinig aan de verbeelding over : HR-Magazine. Initiatiefnemers zijn twee ex-medewerkers van Het Volk, die samen de Nieuwe Media Groep hebben opgezet. Philip Truwant en Paul Zeguers gebruiken momenteel hun laatste vakantiedagen om HR-Magazine uit de startblokken te schieten. Op 31 januari verlaten ze officieel Het Volk.Philip Truwant (39 j.) heeft een humaniora-opleiding achter de rug en spijkerde via privé-lessen zijn Frans, Engels en Duits bij. In 1976 wordt hij bediende bij Lesney International, importeur van de bekende Matchbox-auto's. Eind de jaren zeventig richt hij samen met een paar vrienden de Vereniging voor vrije radio op. "We maakten programma's voor zeezenders, " zegt hij. "Dat was mijn eerste kontakt met de media en met commerciële budgetten. In die periode heb ik ook een paar kursussen marketing gevolgd. " In '80 wisselt hij Lesney Int. voor de reklameregie Media Clip. Acht jaar later wordt hij product manager van de wervingsadvertenties bij Het Volk. Paul Zeguers (29 j.) is een gegradueerde in toegepaste kommunikatiewetenschappen. Hij werkt eerst twee jaar op een telemarketingbureau, Mariën & Gijbels. In '90 gaat hij aan de slag bij Gazet van Antwerpen, waar hij de telemarketingafdeling opstart. In zijn laatste maanden bij de Antwerpse krant werkt hij op de marketingafdeling een plan uit voor de rubriekadvertenties. In '93 komt Het Volk dat zich wil herlanceren na een restyling hem vragen om de rubriekadvertenties onder zijn hoede te nemen. "Zeven maanden geleden kregen we het idee voor HR-Magazine, " zegt Philip Truwant. "Een tijdschrift dat business-to-business kommunikatie biedt over human resources uitsluitend naar de professionals toe. De kranten richten zich zowel naar personeelsdirekteurs als naar de gewone lezers. Dat levert een verwaterde kommunikatie op. "HR-Magazine heeft wel een konkurrent in de vorm van Personeel & Organizatie. Dit blad van CED Samson neemt echter geen reklame op en dat is het verschil met HR-Magazine.Het nieuwe blad staat stevig in zijn schoenen : Truwant en Zeguers kennen de sektor, het blad wordt begeleid door een akademische stuurgroep (met de belangrijkste autoriteiten in het vakgebied) en een professionele stuurgroep waarin de uitzendsektor en de selektiebureaus vertegenwoordigd zijn. De journalistieke uitwerking is in handen van hoofdredakteur Jos Gavel, een medewerker van Trends, gespecializeerd in sociale verslaggeving.PHILIP TRUWANT EN PAUL ZEGUERS (HR-MAGAZINE) Starten nieuw magazine op over human resources management.