Wat is er zo uniek aan BuddyBites?"BuddyBites maakt gezonde voedingsmixen op basis van een digitaal hondenpaspoort", legt medeoprichter Mattijs Brandt uit. "Op onze website geeft het baasje alle gegevens over zijn huisdier in. Ons algoritme stelt dan een unieke, gezonde voedingsmix samen. Die leveren we aan huis, in de juiste hoeveelheid. Geen enkel ander merk of be...

Wat is er zo uniek aan BuddyBites?"BuddyBites maakt gezonde voedingsmixen op basis van een digitaal hondenpaspoort", legt medeoprichter Mattijs Brandt uit. "Op onze website geeft het baasje alle gegevens over zijn huisdier in. Ons algoritme stelt dan een unieke, gezonde voedingsmix samen. Die leveren we aan huis, in de juiste hoeveelheid. Geen enkel ander merk of bedrijf maakt hondenvoeding op maat." Hoe is het idee ontstaan?"Toen mijn hond een allergie bleek te hebben, ging ik op zoek naar aangepaste voeding", zegt medeoprichter Charlotte Coene. "Door te praten met dierenartsen en voedingsspecialisten stelde ik vast dat er geen oplossingen bestonden voor de specifieke voedingsbehoeften van honden. Daarom lanceerde ik BuddyBites samen met Mattijs, die ik op de Vlerick Business School had leren kennen." Waar haalde BuddyBites de kennis vandaan?"We zijn burgerlijk ingenieurs met een open en kritische blik op de markt", zegt Brandt. "Na een uitgebreid onderzoek hebben we met dierenartsen en voedingsspecialisten een algoritme ontwikkeld. Dat berekent de nodige voedingsstoffen op basis van het digitale paspoort van een dier. Zo krijgen baasjes op elk moment toegang tot professioneel advies op maat." Wie zijn de klanten?"De meeste gebruikers wonen in België en Nederland, maar we hebben ook Spaanse, Franse, Luxemburgse en Duitse klanten", aldus Brandt. "Onze interactieve tool denkt en leert stapsgewijs met hen mee. Dankzij de kennis die we zo verzamelen, kunnen we onze producten en diensten voortdurend bijsturen en optimaliseren." Hoe snel groeit BuddyBites?"In juni 2019 hebben we beslist ons concept te commercialiseren", zegt Coene. "In vergelijking met ons businessplan groeien we veel sneller dan verwacht. Voor de derde maand op rij is onze omzet verdubbeld. Elke maand verwelkomen we honderden nieuwe huisdieren."