Hij geeft cadeaus aan jonge moeders

Herman Geubels is de nieuwe general manager van Family Service, het bedrijf achter onder meer de roze doos die moeders ontvangen na de geboorte van een kind.

Sinds 9 januari 2006 is Herman Geubels (41) general manager van Family Service. Dat bedrijf levert moeders bij de geboorte van hun kroost een roze doos en volgt die op specifieke momenten in het leven van de kinderen op met anders gekleurde dozen. Geubels was tot voor kort algemeen directeur van het directmarketingbureau Direct Creations, onderdeel van reclamebureau Lowe (dat in 2005 besloot de afdeling direct marketing op te doeken). Direct Creations was te zeer gericht op pure direct marketing, terwijl volgens Charlotte Spitaels, CEO van Lowe en Direct Creations, de adverteerders “hoe langer hoe meer op zoek zijn naar total communication en naar direct marketing in een breder geheel. Als directmarketingbureau kun je niet meer overleven als je de andere mogelijkheden niet biedt.”

Family Service bleek op zoek naar een nieuwe algemeen directeur. “Mijn profiel kwam perfect uit. Ik run graag een bedrijf, manage graag mensen, maar wilde ook liefst in direct marketing blijven. Bij Family Service kan ik beide doen: er zijn 25 mensen en ik doe direct marketing,” vertelt Geubels.

Hij vindt dat “veel klanten het medium onderbenutten. We willen samen met de marketingbureaus hun klanten beter aan direct marketing laten doen.” Hij wijst erop dat een geboorte in een gezin een key-emotional moment is, “waarop veel beslissingen worden genomen en gewoonten herzien worden. Dat is een ideaal moment om te komen met aanbiedingen.”

Family Service verkeerde vorig jaar ook in crisis. Een aantal topmensen verliet het bedrijf. “Er waren wat turbulenties,” nuanceert Geubels. “Bedoeling is een nieuwe equipe op te zetten. Er is internationaal ook een nieuwe CEO, Pierre Pirard, en met hem klikte het meteen. We werken naar synergie op Europees vlak, Family Service is in acht landen actief.”

Geubels studeerde Germaanse Filologie en deed ook Europees en Internationaal Recht. Aanvankelijk wilde hij voor de klas staan, maar al gauw kwam de ommezwaai naar de reclamesector, waar hij eerst copywriter wilde worden. Eenmaal in de sector van de reclamebureaus, maakte hij de overstap naar accountmanagement. De jongste zes jaar leidde hij Direct Creations.

WAS: general manager van Direct Creations.

IS: general manager van Family Service.

VRIJE TIJD: klassieke motoren, telegeleide modelvliegtuigen, fietsen.

A.V.P.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content