HET UITGANGBORD

Kreabo, Belgisch marktleider in ergotherapeutisch materiaal, breidt zijn gamma uit naar horecabenodigdheden.

G ilbert De Pauw, managing director van de bvba Kreabo, houdt niet van een beperkt productaanbod. Zijn zaak biedt vandaag 22.000 verschillende artikelen aan, gaande van ergotherapeutisch schrijfmateriaal tot uithangbordjes voor de horecasector.

Vooral dat laatste product was een goede gok : sinds 1995 verdeelt Kreabo de krijt- en verfstiften van het Japanse Kuretake. De stiften kunnen op elke ondergrond worden aangebracht en de teksten kunnen heel eenvoudig worden gewist. “Je vindt ze in nagenoeg elke bar, elk restaurant of hotel,” aldus de Dendermondse ondernemer.

Kreabo levert er ook de uithangborden bij. Kleine prijsbordjes voor de lokale kruidenier worden in onderaanneming in een Dendermonds atelier gemaakt. Voor bordjes met iets meer klasse sloot Kreabo een exclusief contract met het Britse Ashley. Gilbert De Pauw : “Ashley is marktleider in Groot-Brittannië. Het maakt bordjes voor de horeca in alle mogelijke maten en vormen. We kunnen ook de naam van de klant erop zetten. We geven de bestelling door aan Engeland, en daar wordt ze op maat gemaakt.”

De horeca is de jongste diversificatie voor Gilbert De Pauw. In 1980 startte hij de groothandel Kreativiteit. Inmiddels is Kreabo, nog steeds voor de volle 100 % in handen van De Pauw, uitgegroeid tot Belgisch marktleider in ergotherapeutisch materiaal. De 22.000 artikelen die het bedrijf vandaag aanbiedt, worden ingevoerd uit zestien landen. Het merendeel zijn exclusieve contracten voor de verdeling in België en Luxemburg.

“De export is voorlopig te verwaarlozen. België en Luxemburg zijn al groot genoeg. De specifieke verkoop in de horeca wordt (voorlopig) geen aparte tak. Het betekent evenmin een verwatering van onze activiteiten. De afdeling horeca wordt door één werknemer gedragen, die de collectie zelf beheert.”

De groei in goede banen leiden, blijft de belangrijkste opdracht van Gilbert De Pauw. Vorig jaar haalden de vijftien werknemers een omzet van 48 miljoen frank. Het bedrijf heeft 6000 klanten. Een uitbreiding van de bedrijfsoppervlakte met de helft moet de nodige ruimte verschaffen. Want ook op ergotherapeutisch vlak volgen de evoluties elkaar in snel tempo op. Zopas sloot Kreabo een exclusief contract voor de verdeling van Alimed in de Belux. Alimed is marktleider in de Verenigde Staten van apparatuur voor handrevalidatie. “Twee jaar was ik op jacht om Alimed te strikken. Dit bedrijf heeft alles, maar dan ook werkelijk alles,” triomfeert Gilbert De Pauw. Het vergroot het gamma tot 32.000 referenties.

GILBERT DE PAUW (KREABO) Marktleider in ergotherapie breidt gamma uit met een derde.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content