HelloFresh voor bieren

De maaltijdboxen die aan huis worden geleverd, maken het makkelijker om nieuwe recepten te ontdekken. De Oost-Vlaamse start-up De Bierboer doet hetzelfde met ambachtelijk gebrouwen bieren.

Wat doet De Bierboer? De Bierboer levert bieren aan huis. Er zijn twee formules: een abonnement of samengestelde bierpakketten. De inhoud verandert maandelijks, om klanten te blijven verrassen. “Dat lukt door onze nauwe samenwerking met lokale brouwers”, zegt oprichter Michael Van Slycken. “De Bierboer is gestart vanuit een passie voor ambachtelijke bieren van eigen bodem. Big beer heeft ervoor gezorgd dat het commercieel beschikbare aanbod verpauperd is, hoewel België net rijk is aan geweldige bieren. Wij laten liefhebbers die diversiteit ontdekken.”

HelloFresh voor bieren

Wie richtte De Bierboer op? Tijdens de eerste lockdown in 2020 was het erg moeilijk om bieren van microbrouwerijen te vinden. “Het idee van De Bierboer is ontstaan aan de ontbijttafel”, zegt Van Slycken. “Ik startte een kleine crowdfunding om de markt af te tasten en haalde 150 procent van mijn doel.” Van Slycken kreeg al snel hulp van Timy Van Roy, die de zakelijke kant op zich nam.

Waar komt de financiering vandaan? De omzet van De Bierboer steeg in een jaar met 703 procent. Van Slycken en Van Roy willen nu 150.000 euro ophalen om verder te schakelen. Daarvoor kiest het duo voor een crowdlending via Winwinner. Van Roy: “We verkiezen Vlaamse particulieren boven grote investeerders. Dankzij Winwinner kunnen we hen dubbel trakteren op een mooie rente op de lening én meer heerlijke bieren.” Het opgehaalde bedrag wordt gebruikt om extra bestelbusjes aan te kopen. Daarnaast wil het duo de website voort optuigen en een mobiele applicatie ontwikkelen. Het wil ook het team nog uitbouwen om de dienstverlening uit te breiden.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content