Groei-evangelist

WIE

Simon Meers (40)

IS

Head of Growth bij Sprints&Sneakers België

WAS

Simon Meers heeft twee master van de KU Leuven op zak, een in de Germaanse talen en een in artificiële intelligentie. Hij startte zijn beroepscarrière in het onderwijs (Hogeschool Hasselt). Rond zijn dertigste gaf hij zijn carrière een andere wending. Meers begon als copywriter in bijberoep en startte in 2012 bij het onlinemarketingbureau Social Lab. Hij werkte vervolgens onder meer bij Intracto Digital Agency, om begin 2017 weer freelancer te worden. Als freelancer was hij in 2018 digital manager ad interim bij Carglass Belgium. Daar ontmoette hij Inge Vander Velpen en Sven Luyten van het digitalemarketing- en communicatiebureau &KOO. “Mijn termijn bij Carglass liep af en we zijn gaan praten”, zegt Meers. “Samen hebben we het verhaal van growth marketing voor België voort uitgewerkt.” Growth marketing werkt met growth hacks, snelle acties van tien dagen, vooral op digitale media, om aan de hand van data te zien of iets werkt. Bij &KOO was de CEO en oprichter Koen Van Impe in contact met het Nederlandse Sprint& Sneakers, dat gespecialieerd is in growth marketing. Door met Sprint&Sneakers in zee te gaan, konden Meers en Van Impe een vliegende start nemen in ons land. Dat gebeurde in september dit jaar.

WIL

Growth marketing en growth hacking zijn nog niet erg ingeburgerd in de bedrijfswereld. Simon Meers: “We willen die manier van werken propageren en de naam Sprint&Sneakers synoniem maken voor growth hacking. Veel bedrijven hebben die kennis niet in huis.” Sprint& Sneakers wil ook groeien. “We starten met een team van vier personen: strategie, data, design en copywriting. Tegen eind 2020 willen we met een tiental mensen zijn.”

VRIJE TIJD

CrossFit, lopen en fietsen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content